کد خبر: ۳۷۱۱۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

عادل الجبیر: ایران با حمایت از تروریسم، خود را در جهان منزوی کرده است

وزیر خارچه عربستان در اظهاراتی فراتر از حد و اندازه خود به یاوه سرایی در مورد ایران پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "عادل الجبیر" –وزیر خارجه عربستان سعودی- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "فلیپ هاموند" –همتای انگلیسی خود- با تکرار ادعاهای بی اساس خود گفت: "با انگلیس در خصوص لزوم توقف دخالت های ایران در امور منطقه توافق کردیم."
 
"عادل الجبیر" در یاوه سرایی جدید خود گفت: "ایران با حمایت از تروریسم خود را در جهان منزوی کرده است. این کشور به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج، سلاح و عناصر تروریستی ارسال می کند. ما به خاطر جلوگیری از اقدام ایران در تولید سلاح اتمی، از توافق بین المللی در این خصوص حمایت کردیم."
 
وزیر خارجه عربستان گفت: "ایران باید سیاست های خود را تغییر دهد تا جامعه بین الملل نیز نحوه تعامل خود با آن را تغییر دهد. تلاش های این کشور برای قاچاق سلاح به بحرین و یمن ادامه دارد. حضور ایران در عراق چه به درخواست این کشور باشد یا بدون درخواست، امری غیر قابل قبول است. مشکلات این کشور، از دخالت های ایران در آن ناشی شده است."
 
"الجبیر" با طرح ادعاهایی حق به جانب، در خصوص حج گفت: "عربستان هیچ کشوری را از ادای مناسک حج منع نمی کند؛ ایران از امضاء یاداشت تفاهم برای برگزاری حج خودداری کرد. ایران خواستار حق برگزاری راهپیمایی در ایام حج بود. برخی از درخواست های ایران را پذیرفتیم، ولی آنها بازهم از امضاء تفاهم نامه خودداری کردند."
 
"فلیپ هاموند" نیز در این کنفرانس گفت: "با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، درخصوص حمایت از دولت وفاق لیبی توافق کردیم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
این اقا دچارخودبزرگ بینی شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
من کامنتهای خارجی ها رو خوندم. هروقت الجبیر از این حرفها میزنه میگن دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
کامران
|
United States of America
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
سلام - آقا یعنی یک نفر توی وزارت امورخارجه نیست که بتواند - بتواند - بزند توی دهن این مردک سوسمار خور؟ غیرت برای همین موقع است. انسان باید بتواند این مواقع جواب لازم را بدهد چه تن به تن و چه بصورت دیپلماتیک. تا همه چیز معنی پیدا کند. چقدر باید نشست و توهین و رجز هل من مبارز این حضرات بی اصل و نصب را شنید؟ آقا ما ایرانی هستیم و غلط زیادی جواب دارد. به خدا تندرو و خودسر هم نیستیم و بخدا منافع ملی بسیار مهم است و قابل فهم اما رسما دارند ایران و ایرانی را تحقیر می کنند. این درست نیست. در هیچ مکتبی این درست نیست حتی در کافرستان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
سیاستمدار نیستم ، هر پیچدگی وجود دارد ،بادندان باز کردن ، اوضاع بدتر می شود، با هدف ضرر ،از هر کجا گرفته شود منفعت است ، تدبیر سیاست مدار ملت دوست مانند منجم قوی آینده گو موثر مثبت است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین