کد خبر: ۳۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

لغو تابعیت 5 شیعه دیگر در بحرین

دادگاه تجدیدنظر بحرین پنج تن از شهروندان شیعه این کشور را به اتهام "همکاری با ایران" به حبس ابد و لغو تابعیت‌شان محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : دادگاه تجدیدنظر بحرین پنج تن از شهروندان شیعه این کشور را به اتهام "همکاری با ایران" به حبس ابد و لغو تابعیت‌شان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، احمد الحمادی، دادستان کل و رئیس دادستانی جنایات تروریستی در این رابطه گفت: دادگاه عالی تجدیدنظر بحرین حکم صادره در پرونده همکاری با یک کشور بیگانه و آموزش استفاده از اسلحه و مواد منفجره را تایید کرد.

دادگاه مذکور در نوامبر 2015 در حکمی پنج تن از شهروندان بحرین را پس از آنکه در پرونده همکاری با ایران و به ادعای این دادگاه به اتهام "جاسوسی" برای این کشور در سال 2014 محکوم شده بودند، به حبس ابد و لغو تابعیت بحرینی‌شان محکوم کرده بود. این پنج بحرینی به "همکاری با سپاه پاسداران ایران"‌ محکوم شدند.

پیش از این نیز دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه بارها حکم لغو تابعیت شهروندان خود را صادر کرده بود به ویژه از سال 2011 که در این کشور شاهد بالا گرفتن اعتراضات مردمی و درخواست برای تحقق سلطنت مشروطه و اصلاحات سیاسی هستیم.

جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت گروه مخالف شیعه در این کشور است و در نوامبر گذشته اعلام کرد: مسئولان آل خلیفه دست کم تابعیت 187 تن از مردم بحرین را در سال‌های اخیر لغو کرده‌اند و این اقدام آنها تنها به دلایل سیاسی صورت گرفته است.

دیده بان حقوق بشر در مارس گذشته منامه را به توقف اخراج شهروندانش از طریق لغو تابیعت‌شان در پرونده‌های امنیتی دعوت کرد.

اعتراضات مردمی بحرین در برخی مواقع به خشونت کشیده می‌شود و مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه برای سرکوب معترضان از گاز اشک آور استفاده می‌کنند. در حال حاضر این اعتراضات خیلی کمرنگ شده است اما هنوز در برخی مناطق بحرین شاهد درگیری‌ها میان معترضان و پلیس رژیم آل خلیفه هستیم.

مسئولان آل خلیفه مدعی هستند که عاملان اصلی این اعتراضات از سوی ایران و حزب الله لبنان حمایت می‌شوند. مساله‌ای که همواره از سوی ایران رد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین