کد خبر: ۳۷۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

سرنا ویلیامز: خطر "زیکا" جدی است

سرنا ویلیامز بعد از برد در مسابقات اپن فرانسه درباره مساله "زیکا" در المپیک ریو گفت که این خطر جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرنا ویلیامز در مصاحبه خود در اپن فرانسه، گفت: مساله "زیکا" در ذهن من بود. من باید در المپیک از خودم بسیار مراقبت کنم. این مساله جدی است.

این در حالی است که روز گذشته نیز نواک جوکوویچ اعلام کرده بود که لغو شدن المپیک به دلیل "زیکا" غیر قابل تصور است، اما این خطر وجود دارد و باید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کند.

این اظهار نظرها در حالی است که اوایل هفته‌ تعدادی از متخصصان سلامت به سازمان جهانی بهداشت نامه نوشتند و درخواست کردند که المپیک ریو به تاخیر بیفتد یا لغو شود. آنها معتقدند که برگزاری المپیک باعث افزایش شیوع "زیکا" در سراسر دنیا می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Chronicle، این متخصصان اعلام کردند که برگزاری المپیک ریو بی‌مسئولیتی در قبال سلامت جهانی به شمار می‌رود.

با این حال سازمان جهانی بهداشت درخواست این افراد را رد کرد و اعلام کرد که برگزاری المپیک تاثیری بر شیوع "زیکا" نخواهد داشت و رعایت نکات بهداشتی در سفر می‌تواند از انتقال بیشتر بیماری جلوگیری کند.

تعدادی از تنیس بازان حر‌فه‌ای از جمله جان ایسنر آمریکایی، دومینیک تیم اتریشی، برناردو تومیک استرالیایی، فلیسیانو لوپز اسپانیایی اعلام کرده‌اند که در المپیک ریو شرکت نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین