کد خبر: ۳۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳

پیش‌بینی بارندگی و کاهش دما برای تهران و شمال کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود موج ناپایداری به شمال کشور خبر داد و گفت: طی روزهای آینده باران، رگبار، رعد و برق و کاهش دما مهمان مردم شمال کشور می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح آخرین وضعیت جوی روزهای آینده کشور  اظهار داشت: طی ساعات آینده، وزش باد شدید در استانهای مرکزی، مناطقی از لرستان و قم افزایش پیدا می‌کند البته وزش باد شدید در شمال عراق نیز موجب ایجاد گرد و خاک در غرب کشور خواهد شد که کاهش دید را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده، موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور عبور خواهد کرد که باعث کاهش دما، افزایش ابر، بارش باران، رگبار و رعد و برق در استانهای شمالی، آذربایجان و سواحل دریای خزر می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: ورود موج ناپایداری هوا که تا روز پنجشنبه شمال کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باعث کاهش دما، وزش باد و باران در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز خواهد شد همچنین طی همین مدت در جنوب شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد؛ خلیج فارس نیز در ساعتهای آینده مواج خواهد بود.

نقشینه از کاهش دمای استان تهران طی 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: تهران نیز روز سه‌شنبه آفتابی خواهد بود و با ورود موج ناپایداری به کشور پایتخت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تهران در روز چهارشنبه و پنجشنبه دچار بارندگی پراکنده و کاهش دما خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: این موج ناپایداری تا پایان هفته در شمال کشور و دامنه‌های البرز باقی می‌ماند و رفته‌رفته روند افزایش دما در کشور شکل می‌گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین