کد خبر: ۳۷۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴

کشوری که ترامپ را به کلینتون ترجیح می‌دهد

بسیاری از چینی ها ترامپ را به هیلاری کلینتون ترجیح می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: 'دونالد ترامپ' نامزد ریاست جمهوری آمریکا، با وجود بدنامی در بسیاری از کشورها، در پکن به شخصیتی مورد توجه مردم تبدیل شده است و بسیاری از چینی ها او را به هیلاری کلینتون ترجیح می دهند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موضوع علنا در رسانه های چینی هم بازتاب دارد. 'وو جون' تحلیلگر تلویزیون فینیکس در هنگ کنگ می گوید 'ترامپ می تواند بهترین رئیس جمهوری برای چین باشد؛ زیرا حزب جمهوریخواه عمل گراتر است و ترامپ نیز بازرگانی است که منافع اقتصادی را به چیزهای دیگر ترجیح می دهد.'

به گفته 'وو جون'، هیلاری کلینتون نامزد دیگر ریاست جمهوری آمریکا، بدترین روابط را با چین خواهد داشت.

آسوشیتدپرس ادامه داد: دونالد ترامپ گاه و بیگاه به چین به خاطر کاهش اشتغال در آمریکا و 'تقلب' در تجارت جهانی می تازد و مدعی است که می داند چگونه این مشکل را حل کند، اما او هرگز در چین سرمایه گذاری نکرده و معلوم نیست واقعا تا چه اندازه با نظام اقتصادی در آن کشور آشنا باشد.

اگرچه دولت چین به ندرت درباره رقابت های سیاسی در ایالات متحده اظهار نظر می کند، اما ادعای ترامپ مبنی بر وضع تعرفه گمرکی 45 درصدی برای کالاهای چینی سبب واکنش 'لو جیوِی' (Lou Jiwei) وزیر دارایی چین شد که ترامپ را 'غیرمنطقی' نامید و گفت وضع چنین تعرفه ای به بهای موقعیت جهانی آمریکا تمام خواهد شد. 'لو' در ماه آوریل به تندی خطاب به ترامپ گفت: هرگز خیال رئیس کل بودن در جهان به سرت نزند!

با این حال، 'ژو هنگ' وکیل دادگستری در شانگهای معتقد است ادعاهای اقتصادی ترامپ علیه چین، 'هارت و پورت' است و 'او مانند داروی نیروزای مصنوعی است که به خورد ملت آمریکا داده می شود.'

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین