کد خبر: ۳۷۱۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

شکست سه بر صفر والیبال ایران مقابل فرانسه

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خودش در انتخابی المپیک به مصاف فرانسه رفت.
آفتاب‌‌نیوز : بازی سوم و حساس والیبالی ها در انتخابی المپیک.12 سال پیش بود که فرانسوی ها تیم ایران را در مسابقات انتخابی المپیک شکست دادند و مانع از حضور ملی پوشان ما در المپیک شدند.حالا و پس از  سال 2004 دو تیم دوباره در این مرحله به مصاف هم خواهند رفت،با این تفاوت که ایران تیم 12 سال پیش نیست و حالا یکی از قدرت های والیبال جهان به حساب می آید.

ست اول


رائول لوزانو  ست اول را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف آغاز کرد.با قدرت هر چه تمام.

فرانسوی ها شروع کننده ست اول بودند و اولین امتیاز را ایرانی ها گرفتند.شروع خوب بود چون شاگردان لوزانو خیلی زود به امتیاز سوم رسیدند اما فرانسوی ها با تجربه تر از این بودند که اجازه بدهند اختلاف امتیاز زیاد شود.آنها خیلی زود نتیجه را جبران کردند و در امتیاز 4 با ایران برابر شدند.

هم چیز برابر بود.یک امتیاز ایران می گرفت و یک امتیاز فرانسه.وقتی به امتیاز 6 رسیدیم سعید معروف سرویس اش را با بی دقتی به بیرون زد تا دوباره امتیاز ها برابر شود.

فرانسوی ها که این بار با لباس هایی قرمز رنگ به مصاف ایران آمده بودند اصلا دوست نداشتند به راحتی امتیاز از دست بدهند.وقتی ایران امتیاز هشتم را گرفت زمان استراحت اول فرا رسید.لوزانو نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کرد تا آنها اشتباهات زیادی را انجام ندهند.پس از بازگشت به زمین عادل غلامی زننده سرویس بود.در یک رفت و برگشت فرانسوی ها توپ را به بیرون زدند تا امتیاز نهم به ایران برسد.در سرویس بعدی توپ برای دو بار بین بازیکنان رد و بدل شد اما در نهایت این فرانسوی ها بودند که امتیاز هشتم را گرفتند.امتیاز نهم هم به آنها رسید تا دوباره همه چیز برابر شود.

شاگردان لوزانو می دانستند که اهمیت این بازی برای شان چقدر است.آنها هر بار که عقب می افتادند تمام تلاش خودشان را می کردند تا امتیاز عقب افتاده راجبران کنند.وقتی فرانسوی ها امتیاز 11 و 12 را گرفتند لوزانو درخواست استراحت کرد.پس از بازگشت به زمین سرویس فرانسوی ها به تور برخورد کرد تا امتیاز 11 به ایران برسد.

پس ا ز کسب این امتیاز فرانسوی ها 4 امتیاز پشت سر هم گرفتند اما درامتیاز چهاردهم لوزانو درخواست بازبینی صحنه را داد.صحنه ای که مشخص شد خطا بوده و یک امتیاز را به ایران برگرداندند.

پس از آن محمد موسوی پشت سرویس ایستاد اما ضربه او به بیرون رفت.لوزانو به درخواست موسوی دوباره درخواست ویدئو چک داد اما این بار اختلاف خیلی نا چیز بود و امتیاز به فرانسوی ها رسید.وقتی آنها امتیاز 16 را گرفتند زمان استراحت فنی دوم بود.

با بازگشت به زمین میلاد عبادی پور امتیاز 13 را برای ایران گرفت اما خیلی زود فرانسوی ها جبران کردند و امتیاز 17 را گرفتند.بازی کمی از دست ملی پوشان ایران خارج شده بود.لوزانو احساس خطر کرده بود و برای جمع و جور کردن تیمش دوباره درخواست استراحت کرد.او به شاگردانش می گفت که ادامه بدهند و هرگز پا پس نکشند.18 - 13 فرانسه.پس از بازگشت به زمین عبادی پور امتیاز 14 را گرفت و اختلاف را به عدد 4 رساند.اختلاف زیاد بود و بازیکنان حریف هر امتیاز ایران را با امتیاز دیگری پاسخ می دادند.

شهرام محمودی امتیاز 15 را گرفت اما ضربه های فرانسوی ها آنقدر قدرتی بود که پس از برخورد با دفاع روی تور ایران به اوت می رفت.20 - 16 به نفع فرانسوی ها.

لوزانو آرمین تشکری و مهدوی را وارد زمین کرد تا شاید با تعویض،بتواند شرایط را تغییر بدهد.اختلاف امتیاز همان 4 بود تا اینکه در یک رفت و برگشت مهاجم فرانسوی ها توپ را به بیرون زد.پس از این اتفاق سرمربی فرانسه درخواست زمان استراحت کرد تا فشار از روی تیمش کم شود.

با بازگشت به زمین فرهاد قائمی هم به زمین آمد تا زنند سرویس باشد.سرویس او به تور برخورد کرد تا امتیاز 22 به فرانسوی ها برسد.این در حالی است که سرویس فرانسوی ها هم راهی اوت شد تا این بار محمد موسوی سرویسی عالی را روانه زمین قرمز پوشان کند اما آنها توپ را داخل زمین ایران خواباندند.

نتیجه 24-19 شده بود که سعید معروف و شهرام محمودی به بازی برگشتند.سرویس فرانسوی ها به تور برخورد کرد و چاره ای به جز زدن سرویس ریسکی برای ایران نبود.معرف توپ را به تور زد تا ایران در ست اول بازنده باشد.

ست دوم

سرویس را تیم ایران زد اما دریافت ناقص فرانسوی ها باعث شد تا میرزاجانپور اولین امتیاز را برای این تیم کسب کند.

اما این یک امتیاز هم باعث نشد تا فرانسوی ها خیلی زود فاصله را به عدد دو نرسانند.آنها بلافاصه 4 امتیاز گرفتند و دوباره شرایط ست اول را تکرار کردند.

بازی 6 بر سه شد به سود فرانسه.معمولا اختلاف سه امتیاز تضمین خوبی برای حفظ نتیجه است.ایران امتیاز چهارم و پنجم را پشت سر هم گرفت اما باز هم این فرانسوی ها بودند که زودتر از ایران به امتیاز هشت رسیدند.

زمان استراحت فنی و صحبت های دو سرمربی.پس از بازگشت به زمین شهرام محمودی امتیاز ششم را برای ایران گرفت.میلاد عبادی پور پشت سرویس ایستاد و امتیاز هفتم را هم از فرانسه گرفت.

دوباره خود میلاد پشت سرویس،اما این بار ضربه او راهی اوت شد.فرانسوی ها در حرکتی مشابه یک امتیاز سرویس را از ایران گرفتند اما سرویس دوم را از دست دادند تا نتیجه 10- 7 شود.

وقتی فرانسوی ها به امتیاز 12 رسیدند درخواست استراحت شد.با بازگشت به زمین امتیاز نهم به ایران رسید.شهرام محمودی زننده سرویس ایران بود اما اشتباه فرانسوی ها و ضربه ای که به اوت زدند امتیاز 10 را به ایران رساند.رقابت نزدیک بود و اختلاف امتیاز به عدد دو رسیده بود.

میرزاجانپور پشت سرویس؛ضربه او به تور برخورد کرد تا امتیاز 14 به فرانسوی ها برسد.آنها امتیاز 15 را هم با اشتباه بچه های ایران گرفتند تا اختلاف را به  4 امتیاز برسانند.

اشتباه پشت اشتباه.شرایط طوری شد که اختلاف امتیاز به عدد 6 رسید.بچه های ایران مثل بازی با استرالیا و کانادا نبودند.شاید ترس به خاطر این.ه تا به حال موفق به شکست دادن این تیم نشده بودند باعث شده بود تا فشار زیادی روی آنها باشد.

وقتی امتیاز 19 هم به حریف رسید لوزانو درخواست استراحت کرد.پس از بازگشت به زمین امتیاز 20  و 21 هم به فرانسه رسید.شرایط سخت شده بود و ایران در آستانه از دست دادن ست دوم بود.

در امتیاز 22 لوزانو معروف و محمودی را بیرون کشید و مهدوی و قائمی را جایگزین آنها کرد.قرمزهای فرانسوی امتیاز 23 و 24 را هم روی دفاع های خوب خودشان گرفتند

ایرانی ها خودشان را به امتیاز 18 رساندند اما سرویس حمزه زرینی به تور برخورد کرد تا ایران در ست دوم هم بازنده باشد.

ست سوم

اولین امتیاز دوباره به ایران رسید.همین طور امتیاز دوم.شروع شاگردان لوزانو در این ست خیلی خوب بود اما مثل ست های اول و دوم امتیازهای به دست آمده را از دست دادند و به فرانسه در امتیاز سوم برابر شدند.فرانسوی ها انگار آمده بودند که حتی یک ست را هم به ایران ندهند.آنها دوباره یک امتیاز جلو افتادند و باید گفت که شانس با بچه ها یار بود که سرویس آنها به تور برخورد کرد.در امتیاز 6 و هفت موسوی و غلامی دو امتیاز گرفتند و از رقیب خود پیش افتادند اما سرویس موسوی دوباره کار را خراب کرد و اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند.

در این ست بچه های ایران زودتر به عدد 8 رسیدند.استراحت فنی و ...پس از بازگشت به زمین سعید معروف سرویس را زد و در یک رفت و برگشت شهرام محمودی با یک آبشار زیبا امتیاز نهم را برای ایران گرفت.اختلاف امتیاز به عدد سه رسیده بود.ایران 9 - فرانسه 6.

موتور ملی پوشان ایران تازه روشن شده بود.شاگردان لوزانو امتیازهای 10 و 11 و12 را هم گرفتند و این بار اختلاف را به عدد 4 رساندند.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد تغییری بود که لوزانو در این ست داد.او مرندی را جانشین ظریف کرد تا مثل بازی با کانادا شرایط تغییرکند.

بچه های ایران راه را یاد گرفته بودند و تمام تلاش شان فقط برای یک چیز بود،اینکه اختلاف امتیاز را حفظ کنند اما دو امتیاز پشت سر هم را به فرانسوی ها دادند تا اختلاف به حداقل برسد.

ایران به امتیاز 16 که رسید زمان استراحت فنی دوم بود.پس از بازگشت به زمین  فرانسوی ها امتیاز 15 را هم گرفتند.آنها امتیاز 16 را هم گرفتند تا دوباره همه چیز برابر شود.

در امتیاز هفدهم دفاع خوب عادل غلامی و فرهاد قائمی دوباره ایران را پیش انداخت.اما همن چیز برابر پیش می رفت.شاگردان لوزانو نمی توانستند اختلاف دو امتیاز را نگه دارند.شرایط حتی به جایی رسید که فرانسوی ها که دو امتیاز عقب بودند یک امتیاز از ایران پیش افتادند.

لوزانو در این شرایط درخواست استراحت کرد تا فشار را از روی تیمش بردارد.20 - 19 فرانسه.بازی با همین اختلاف یک امتیاز در جریان بود تا اینکه ایرانی ها در امتیاز 21 با فرانسه برابر شدند.

سرویس را میلاد عبادی پور زد اما فرانسوی ها این توپ را در زمین ایران خواباندند.در این شرایط لوزانو دوباره درخواست استراحت کرد.او می خواست آخرین نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند.

فرانسوی ها که امتیاز 23 را گرفتند لوزانو درخواست ویدئو چک کرد.اما هیچ خطایی صورت نگرفته بود.امتیاز 24 زمانی به فرانسه رسید که داور خطای حمل توپ موسوی را اعلام کرد.

24-22 به نفع فرانسه.آرمین تشکری پشت سرویس؛ضربه او در یک رفت و برگشت توسط فرانسوی ها داخل زمین ایران خوابید تا ایران این بازی را با نتیجه سه بر صفر بازنده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین