کد خبر: ۳۷۱۶۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

هیات رییسه مجلس با 5 کرسی رنگ و بوی امید گرفت

انتخابات هیات رییسه مجلس دهم در حالی برگزار شد که اعضای فراکسیون امید توانستند 5 کرسی هیات رییسه را بدست آورند، در حالی که در هیات رییسه موقت توانسته بودند تنها سه کرسی را به دست آورند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، انتخابات هیات رییسه دائم مجلس دهم امروز در حالی برگزار شد که علی لاریجانی با قاطعیت آرا توانست ریاست مجلس را در دست گیرد در این راستا مصطفی کواکبیان نماینده تهران نیز کاندیدا شد ولی در میانه راه خواهان انصراف بود که لاریجانی گفت امکان پذیر نیست و باید شما هم در انتخابات شرکت کنید.

انتخاب دو نایب رییس مجلس از فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نکات قابل توجه جلسه امروز مجلس بود طوری که آرا این افراد نشان می داد که اعضای فراکسیون ولایت مجلس هم به این دو رای دادند، مسعود پزشکیان و علی مطهری توانستند کرسی نایب رییسی مجلس دهم را برای سال نخست به دست آورند، این در حالی بود که محمد دهقان در هیات رییسه موقت نایب رییس دوم مجلس شده بود.

تغییرات هیات رییسه موقت به همین جا منتهی نشد در ادامه دو عضو دبیر هیات رییسه مجلس تغییر کردند، در هیات رییسه موقت مجلس غلامرضا کاتب، امیر حسین قاضی زاده، اکبر رنجبرزاده، احمد امیرآبادی، عبدالکریم حسین زاده و ناصر موسوی لارگانی عضو بودند ولی در هیات رییسه دائم دو تغییر ایجاد شد و محمد علی وکیلی و علی اصغر یوسف نژاد جای ناصر موسوی لارگانی و عبدالکریم حسین زاده را گرفتند.

ناظران مجلس نیز بدون تغییر ماند و همان سه نفری که در هیات رییسه موقت انتخاب شدند در هیات رییسه دائم نیز ماندگار شدند محمد قسیم عثمانی، بهروز نعمتی و محمد آشوری ناظرین هیات رییسه شدند.

در این راستا می توان نتیجه گرفت که از 12 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی پنج نفر عضو فراکسیون امید و هفت نفر عضو فراکسیون ولایت هستند ولی اگر بخواهیم علی لاریجانی و بهروز نعمتی را جزو کسانی بدانیم که در لیست امید برای انتخابات مجلس دهم حضور داشتند تعداد امیدی ها به هفت نفر می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
12
تندرو ها از مجلس عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
موضوع اینه که کار به نفرین کردن رسیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
4
این آقای نعمتی مگه تو لیست امید تهران نبود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
گویا شما انتخاب قالیباف بعنوان شهردار تهران و رای موثر خانمی که با فهرست اصلاح طلبان به شورای شهر راه یافته بود و داستانی که در خصوص .... فراموش کرده اید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین