کد خبر: ۳۷۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

استیفن هاوکینگ: محبوبیت ترامپ غیر قابل فهم است

استیفن هاوکینگ، فیزیکدان نظری سرشناس، کیهان‌شناس و نویسنده انگلیسی، در مصاحبه‌ای با بیان این که محبوبیت دونالد ترامپ برای وی امری غیر قابل فهم است، خروج کشورش از اتحادیه اروپا را "فاجعه" دانست.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، استیفن هاوکینگ گفت: محبوبیت ترامپ "عوام‌فریب"، نامزد جمهوری‌خواه آمریکایی برای ریاست جمهوری فراتر از درک من است و نمی‌توانم آن را توضیح دهم.

به گزارش ایسنا، این فیزیکدان نظری مشهور جهان نظر منفی خود را درباره ترامپ میلیاردر پنهان نکرده و پیشتر هم هوش وی را زیر سوال برده بود.

هاوکینگ در پاسخ به این سوال برنامه "صبح بخیر انگلیس" شبکه "آی ‌تی‌وی" که آیا اطلاعاتش درباره کهکشان‌ها می‌تواند به فهم دلیل محبوبیت این میلیاردر آمریکایی کمکی کند یا خیر، گفت: نمی‌توانم. او یک "عوام‌فریب" است و به نظر می‌رسد که به کمترین مسائل مشترک می‌پردازد.

پروفسور هاوکینگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر از رای‌دهندگان انگلیسی خواست تا به خاطر علم و دانش و نیز دلایل اقتصادی و امنیتی از ماندن در اتحادیه اروپا حمایت کنند.

رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن (سوم تیر) برگزار شود.

وی گفت: آن روزها که می‌توانستیم علیه جهان روی پای خودمان بایستیم، گذشته است. لازم است که بخشی از گروه‌ بزرگتری در جهان باشیم؛ هم به خاطر امنیت و هم به خاطر تجارت. احتمال خروج کشورمان از اتحادیه اروپا، الان هم به شدت ارزش پوند را کاهش داده است؛ چرا که بازارها تشخیص می‌دهند که این اقدام به اقتصاد ما لطمه خواهد زد.

مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج افزود: دو دلیل واضح برای ماندن ما در اتحادیه اروپا وجود دارد. اول اینکه جابه‌جایی افراد در آن ارتقا می‌یابد و دانشجویانی از کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل به اینجا می‌آیند و دانشجویان ما به سایر دانشگاه‌های اتحادیه اروپا می‌روند. از همه مهمتر، در سطح تحقیقات، تبادل افراد اجازه انتقال سریعتر اطلاعات را می‌دهد و افرادی جدید با ایده‌های متفاوت را وارد می‌کند که پیشینه‌های مختلفی دارند. دلیل دیگر مالی است؛ شورای تحقیقات اروپایی کمک‌های مالی بزرگی به نهادهای انگلیسی کرده است که تحقیقات را سرعت داده و یا تبادلات را افزایش می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین