کد خبر: ۳۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

«توریست‌ها به خانه‌تان برگردید»!

روی دیوار خانه‌های تاریخی «‌پالما د مایورکا» اسپانیا که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، نوشته‌ شده: «توریست‌ها به خانه‌تان برگردید!»
آفتاب‌‌نیوز : در حالی که رونق گردشگری یکی از مهمترین اهداف کشورهای مختلف است، بومی‌های اسپانیا از روند رو به ‌رشد این صنعت ناراضی هستند و با نوشتن پیام‌هایی در مکان جاذبه‌های گردشگری، مسافران را به بازگشت از راهی که آمده‌اند دعوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بندر «بالئارس» یکی از جاذبه‌های کشور اسپانیاست که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر خارجی است. گردشگرانی که این روزها به خانه‌های تاریخی این منطقه سر می‌زنند، روی دیوارها پیامی را با این مضمون مشاهده می‌کنند: گردشگران به خانه‌تان برگردید.

اخیرا اعتراضاتی در مورد افزایش تعداد توریست‌های «پالما د مایورکا» که منجر به اختلال در رویه زندگی بومی‌ها و ایجاد مشکل در سیستم نقل و انتقال و تامین آب در این ناحیه شده، شنیده می‌شود. این در حالیست که افزایش تعداد گردشگران اسپانیا مسلما از لحاظ اقتصادی سود بسیاری نصیب این کشور خواهد کرد.

آمارها نشان می‌دهد 12 درصد درآمد و 16 درصد فرصت‌های شغلی این کشور از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود. یک‌سوم اشتغال ساکنین سواحل شرقی مدیترانه در اسپانیا به بخش گردشگری وابسته است، این به معنای تامین حدود نیمی از درآمد اقتصادی این منطقه از گردشگری است.

سواحل اسپانیا همیشه مورد استقبال گردشگران بین‌المللی بوده، اما پس از بروز ناامنی در کشورهایی چون تونس، مصر و ترکیه، تعداد مسافران خارجی اسپانیا رکورد شکسته و به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

این مساله می‌تواند به بهبود اقتصاد این کشور که درگیر رکود است، کمک کند و بحران اشتغال‌زایی را حل کند. اما به نظر می‌رسد برخی از مردم این کشور با این روند موافق نیستند و گردشگران را خطری برای تخریب محیط زندگی و فرهنگ خود محسوب می‌کنند. در این راستا شورای شهر «پالما د مایورکا» قانون جدیدی وضع کرده که گردشگران را از پارک کردن وسایل نقلیه‌شان روبروی کلیسای «سندستون» منع می‌کند. علت این مساله به وجود آمدن منظره ناخوشایند و معضلات پارک وسایل نقلیه برای محلی‌ها عنوان شده است.

بومیان جزیره «ایبیزا» که با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند، نگران کاهش منابع آبی و تخریب زیبایی‌های طبیعی این منطقه با هجوم گردشگران هستند.

به گزارش رویترز، اوت سال گذشته جمعیت جزایر «بالئارس» تا دو برابر حد معمول افزایش پیدا کرد و رکورد دو میلیون نفر را شکست.

نگرانی‌های دیگری همچون رفتار ناپسند گردشگران بر اثر مصرف زیاد نوشیدنی‌های الکلی نیز ذهن مردم اسپانیا را درگیر کرده است. دو سال پیش این مساله در بارسلونا مشکل‌ساز شد و موجبات اعتراض مردم این منطقه را فراهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین