کد خبر: ۳۷۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

بازگشت 624 واحد تولیدی البرز به چرخه تولید در 2 سال گذشته

سرپرست معاونت امور اقتصادی و مطالعات منطقه ای استانداری البرز گفت:624 واحد تولیدی و صنعتی دراین استان طی 2 سال گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازگشته است.
آفتاب‌‌نیوز : عبادالله کامکار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این تعداد 431 واحد تولیدی در بخش صنعت با اشتغال زایی 8 هزار و 376 نفر و 193 واحد تولیدی دیگردر بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی کشاورزی در زمینه گلخانه، دام و طیور ، صنایع تبدیلی و تکمیلی است که با اخذ تسهیلات یا کمک های فنی فعال شدند.

کامکارگفت: کارگروه ستاد تسهیل استان البرز مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال را بررسی و راهکارهای خروج از رکود را در این واحدها ارائه می کند.
وی اظهار داشت: برای احیا و فعال سازی دوباره این واحدها در دولت یازدهم برنامه ریزی مناسب وتلاش های زیادی صورت گرفته است به طوری که در نخستین گام به منظور دستیابی به این مهم ، موانع آنها به صورت کارشناسی و علمی شناسایی شده است.

وی مهمترین مشکلات و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرزرا نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه اعلام کرد.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و مطالعات منطقه ای استانداری البرز افزود: با توجه به شعار سال و نام گذاری آن به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان الزام های اجرایی در نظر گرفته شده که برای تحقق آنها نیاز به همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی از جمله سیستم بانکی، مالیاتی، بیمه و سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کامکار تصریح کرد: کارگروه ستاد تسهیل استان، امسال پیرو سیاست های دولت تدبیر و امید برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برنامه های گسترده ای برای شتاب بخشی به رشد سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و تولیدی استان دارد ضمن اینکه یکی از اولویت های سیاست گذاری این دستگاه در سال 95 رفع مسایل و مشکلات واحدهای نیمه فعال و تعطیل به منظور احیا دوباره آنها است.

وی گفت: دولت یازدهم پیرو سیاست های حمایتی خود امسال قرار است مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید کشور را در اولویت قرار دهد تا با آگاهی و اطلاع کامل از چالش های این بخش در استان ها راهکارهای لازم را برای رونق تولید و رفع موانع و مشکلات صنعت کشور اجرایی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین