کد خبر: ۳۷۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
در آیین افتتاح پتروشیمی مهاباد/

روحانی: زمینه حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور باید تسهیل شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: برای دستیابی به یک اقتصاد مقاوم و پویا، باید زمینه حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور را بیش از پیش تسهیل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح مجتمع بزرگ پتروشیمی مهاباد با بیان اینکه سرمایه گذاری در کشور موجب توسعه و ایجاد امید در مردم می شود، اظهار کرد: دولت و ملت هر دو باید تلاش کنند تا زمینه حضور بخش غیردولتی و کارآفرینان در اقتصاد کشور فراهم شود.

وی افزود: توهماتی در سطح جامعه وجود دارد که ناصحیح و غیر واقعی بوده و متاسفانه استفاده از آنها جامعه را به سوی بیراهه می کشاند و از این رو باید تلاش کنیم تا این توهمات رفع شده و جامعه به سوی تعادل پیش برود.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: باید با اجرای این طرح اقتصاد کشور را به گونه ای مقاوم سازیم که برخی فشارها قادر نباشد تاثیری بر اقتصاد کشور وارد کند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط با دنیا اضافه کرد: وقتی ما روابط خود را با دنیا قوی و آن را متعادل کنیم، کشور قوی خواهد شد و این امر خود به خود موجب مقاوم شدن اقتصاد می شود.
رئیس جمهوری بهترین راه امنیت اقتصادی در شرایط کنونی جهان را تقویت ارتباط با کشورهای جهان عنوان کرد و گفت: در این مسیر همسایگان ما از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار هستند.
وی گفت: بدون شک چنانچه ارتباط خود را با کشورهای مختلف جهان به سطح قابل قبولی برسانیم، خود این کشورها برای حفظ امنیت کشور ما وارد عمل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با مهم برشمردن افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی در کشور اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم اقتصادی کشور سوق دادن محصولات تولیدی کشور به سمت نهایی شدن و زایش اقتصادی در داخل کشور برای فراهم کردن صادرات است.

حجت الاسلام روحانی از مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان یکی از طرح های مهم اقتصادی منطقه یاد کرد و گفت: با ایجاد این طرح در مهاباد و توسعه صنایع پائین دستی شاهد تحولات بسیاری در این منطقه خواهیم بود.

مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور روز سه شنبه با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به بهره برداری رسید.
در آئین بهره برداری از این طرح صنعتی مهم وزیر نفت و تعدادی از مدیران ارشد دولتی و مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

برای احداث این مجتمع عظیم 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که شامل 240 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.
مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن نیز بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
مجتمع پتروشیمی مهاباد در انتهای خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600کیلومتر احداث شده است.

دکتر روحانی در سفر خود به شهرستان مهاباد همچنین با حضور در ورزشگاه آزادی مهاباد با مردم این شهرستان نیز دیدار کرد.
رئیس جمهوری و هیات دولت روز دوشنبه وارد آذربایجان غربی شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین