کد خبر: ۳۷۱۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳

افشای قرارداد امارات‌ و عربستان با رژیم اسرائیل

برخی کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس، بدون اطلاع ملت های خود، به منظور بازگرداندن امید به "اسرائیل" قراردادهایی چند صد میلیون دلاری با این رژیم امضا کردند.
آفتاب‌‌نیوز : برخی کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس، بدون اطلاع ملت های خود، به منظور بازگرداندن امید به "اسرائیل" قراردادهایی چند صد میلیون دلاری با این رژیم امضا کردند.

به گزارش العالم، در حالی که سخنرانانِ کنفرانس سالانۀ روزنامۀ صهیونیستیِ "جروزالم پست" که امسال در نیویورک برگزار شد؛ "آینده ای تاریک برای اسرائیل" پیش بینی کردند؛ برخی کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس بدون اطلاع ملت های خود در قراردادهایی محرمانه، قراردادهایی مالی و اقتصادی با این رژیم امضا کردند تا با چند صد میلیون درآمد این قراردادها، "امید و کمک مالی و اقتصادی" را به "اسرائیل" بازگردانند.

به نوشتۀ روزنامه الاخبار، خبرِ این قراردادها که به زودی در رسانه های غربی و عبری علنی خواهد شد؛ دو روز پیش توسط "یوسی ملمان" تحلیل گر امور نظامی و امنیتی در روزنامۀ جروزالم پست و معاریو، منتشر شد. وی در مقاله ای تحلیلی درباره اوضاع راهبردی رژیم صهیونیستی در سال های آینده سعی کرد دیدگاه های سیاه نگرِ شماری از وزیران و نمایندگان کنست در خصوص آیندۀ این رژیم را نقض کند.

ملمان در این خصوص، نوشت: دشمنان ایران از کشورهای عرب سنی، به اسرائیل روی آورده و با اسرائیل به توافق های محرمانۀ نظامی و اطلاعاتی رسیده اند که صدها میلیون دلار ارزش دارند و در جهت منافع عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی هستند.

علاوه بر توافق های نظامی و اطلاعاتی با کشورهای "عرب سنی"، ملمان موضوع دیگری را نیز برجسته کرد و آن خطر ارتش های عربی برای "اسرائیل" است که اکنون به طور کامل از بین رفته است. زیرا رژیم صهیونیستی با مصر و اردن توافقنامه صلح امضا کرد و عراق و سوریه و لیبی نیز دچار درگیری های داخلی شده اند. ارتش های این کشورها نیز یا کاملا نابود یا ضعیف شده اند و به جای این ارتش ها که خطری برای موجودیت "اسرائیل" بودند، دشمنانی برای "اسرائیل" شکل گرفته اند که در حد یک کشور نیستند و به مسائل خود درگیرند و در عرصه های دیگر درگیر جنگ هستند.

ملمان، روابط اردن با رژیم صهیونیستی را در بهترین حالت توصیف و تاکید می کند که این روابط بر پایه همکاری امنیتی و اطلاعاتی گسترده ای استوار است. این روابط با مصر نیز وضعیتی مشابه دارد و رژیم صهیونیستی در مبارزه با تروریسم در سینا، با مصر همکاری می کند و دو طرف، در بحث و بررسی دائمی بر سر چگونگی تعامل با جنبش حماس در باریکه غزه هستند.

به نوشتۀ ملمان، داعش و جبهه النصره نیز خطری برای داعش به شمار نمی روند، زیرا این گروه ها، از زمانی که در مرزهای جولان مستقر شده اند، چگونگی همزیستی با "همسایۀ اسرائیلی" را آموخته اند، زیرا از نظر آن ها، در حال حاضر، دشمنانی مهم تر از "اسرائیل" و "یهودیان" وجود دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین