کد خبر: ۳۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

دستگاه قضایی با متصرفان اراضی ملی برخورد جدی خواهد کرد

رییس دادگستری استان کردستان با اشاره به ضرورت برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی گفت: اجرای قانون و برخورد با متخلف و متصرف اراضی ملی باید به گونه ای باشد که ورود متصرفان به دستگاه قضا را کم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اکبر گروسی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی در سنندج اراضی ملی را جزو ذخایر ارزشمند کشور دانست و بر حفاظت و صیانت از این اراضی ارزشمند ملی تاکید کرد.
او بر اجرای مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و گفت: اقدامات دادگستری نباید سبب تشویق متصرف شود بلکه طبق قانون متصرف باید در تنگنا قرار گیرد.

رییس دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در راستای صیانت از اراضی ملی در استان انجام شده است گفت: حجم ورودی پرونده های مربوط به تصرف اراضی به دستگاه قضا بیانگر عزم جدی توام با برنامه در استان در راستای مقابله با متصرفان اراضی ملی است.

گروسی یکی از وظایف خطیر قوه قضاییه را رسیدگی به پرونده های مربوط به تصرف اراضی ملی دانست و گفت: مسوولان موظفند در صورت مشاهده تغییر کاربری اراضی ملی اقدامات جدی انجام دهند و قوه قضاییه نیز ورود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه دادستان ها مامور نظارت بر این پرونده ها هستند گفت: ما درصددیم احکام اراضی ملی تصرف شده بزودی صادر شود.

رییس دادگستری استان کردستان جلوگیری از تصرف اراضی ملی و برخورد با متصرفان را یکی از حساسیت ها و مطالبات دستگاه قضا عنوان کرد.
گروسی با بیان اینکه اسناد بسیاری برای دستگاه های دولتی جهت صیانت و حفاظت از اراضی ملی صادر شده است گفت: مسوولان دولتی موظفند اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه به صورت جدی پی گیری کنند.
وی حفظ اراضی ملی و ساماندهی اراضی شهری را یکی از وظایف شهرداری ها و شوراهای شهری و روستایی عنوان کرد.
دادستان سنندج نیز در این نشست مقابله با زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی را جزء وظایف خطیر مسوولان و مدیران دولتی دانست.
اکبر جوهری با اشاره به اینکه در حاشیه جاده پلیس راه همدان سنندج فاصله طبقاتی به وضوح مشاهده می شود گفت: در این مناطق عده ای با ساخت و سازهای غیر قانونی و احداث خانه باغ اقدام به زمین خواری و تصرف اراضی ملی کرده اند.
وی با اشاره به تصرف اراضی ملی در حاشیه شهر سنندج گفت: در همین راستا به منظور مقابله با زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی، مسوولان ادارات موظفند اقدامات لازم را انجام دهند و با حساسیت وارد عمل شوند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین