کد خبر: ۳۷۱۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

70 درصد بلایای طبیعی به پدیده های جوی مرتبط هستند

معاون رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: 70 درصد بلایای طبیعی مربوط به پدیده های جوی بوده و قابل پیشگیری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی عابدینی بعدازظهر سه شنبه در آئین راه اندازی باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قزوین که به صورت پایلوت کشوری آغاز بکار کرد، افزود: 43 مخاطره طبیعی در جهان شناخته شده که از این میان 70 درصد آنها مربوط به پدیده های جوی و مخاطره های هواشناسی هستند.

وی اظهارکرد: با استفاده مناسب از اطلاعات مربوط به هواشناسی می توان از وقوع خیلی از بلایای طبیعی پیشگیری و یا خسارت های مربوط به آن را کاهش داد.

این مسئول در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه توسعه هواشناسی کاربردی با نام مخفف تهک، اظهارکرد: این سامانه در همه استان ها قابلیت بهره برداری و استفاده دارد و به کشاورزان اطلاعات دقیقی از وضعیت آب و هوایی می دهد تا آنها فعالیت ها و مراقبت های خود را با توجه به وضعیت جوی پیش ببرند.

معاون رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تشکیل باشگاه کشاورزان قزوین و راه اندازی آن بزودی در سایر استان ها، گفت: سازمان هواشناسی نیز با ارائه اطلاعات دقیق و مورد نیاز به کشاورزان، در خدمات این باشگاه دارای سهم است.

عابدینی در پایان، خدمت رسانی به کشاورزان را یکی از وظایف ذاتی سازمان هواشناسی یاد کرد و گفت: امیدواریم اطلاعات هواشناسی به یاری کشاورزان آمده و آنها را در مدیریت بهتر فعالیت های خود یاری کند.
ارائه خدمات هواشناسی و مشاوره های مربوط به این بخش مطابق با استانداردهای نوین برای پیشگیری از خسارات، آزمایش رایگان آب و خاک برای ارتقای بهره وری، ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه استفاده از نهاده ها به شکل حضوری و غیرحضوری از جمله خدماتی است که کشاورزان قزوینی می توانند با عضویت در این باشگاه از آنها بهره مند شوند.
در این باشگاه همچنین برای نخستین بار در کشور ارائه نهاده های مورد نیاز کشاورزان به صورت سفارش گذاری و خدمات تلفنی انجام می گیرد تا کشاورزان برای دریافت نهاده ها دیگر نیاز به صرف وقت و هزینه رفت و آمد نداشته نباشند.
از دیگر خدمات این باشگاه ارائه کارت های اعتباری خرید نهاده با قابلیت شارژ است که از سوی بانک کشاورزی برای اعضاء صادر می شود.
ارتقای بهره وری، کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت تولید محصول های کشاورزی از جمله اهداف راه اندازی باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قزوین است.
وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان هواشناسی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تشکیل این باشگاه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشارکت داشته اند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین