کد خبر: ۳۷۱۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

اعتصاب و تظاهرات کارگران بنادر یونان برای ششمین روز متوالی

کارگران بنادر یونان امروز(سه شنبه) برای ششمین روز متوالی دست به اعتصاب زده و در مرکز شهر آتن راهپیمایی کردند تا به فروش بزرگترین بندرهای این کشور با مجوز دولت یعنی بندرهای پیرائوس و تسالونیکی اعتراض کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری رویترز، مساله خصوصی سازی یکی از شروط مهم اعطای وام‌های بین‌المللی به یونان از سال 2010 تا کنون بوده است اما فشارهای سیاسی و اداری معمولا برای اجرای این وظیفه مشکل درست کرده است.

یونان از هدف اولیه تعیین شده برای کسب در آمد 50 میلیارد یورویی از فروش دارایی‌های دولتی توانسته به زحمت سه میلیارد یورو را از این راه به دست آورد.

کارگران بنادر در یونان به سبب نگرانی از بابت اخراج از کار از چند روز پیش اعتصاب‌های اعتراضی را آغاز کرده و گفته‌اند تا زمانی که درخواست‌هایشان اجابت نشود به سر کار باز نخواهند گشت.

آنتونیس پریستراکیس 49 ساله و پدر دو کودک گفت: همه چیز اعم از مالیات، قبض‌ها، هزینه زندگی در حال افزایش است. هزینه روزانه تغذیه نیز گران تر شده است. خود من اصلا نمی دانم فردا شغلم را همچنان خواهم داشت یا خیر. من نیاز به امنیت دارم. باید غذای کودکانم را تامین کنم. نمیخواهم در سن 49 سالگی دوباره دنبال کار بگردم.

دولت یونان ماه گذشته میلادی از فروش 67 درصد از سهام بندر پیرائوس به یک شرکت بزرگ چینی به نام COSCO به مبلغ 368.5 میلیون یورو خبر داد.

سهامداران بندر پیرائوس امروز نشستی را داشتند تا توافق اعطای امتیاز 36 ساله میان شرکت چینی مذکور و دولت یونان را تصویب کنند. حدود 200 تن از کارگران این بندر در مقابل ساختمان این هتل تجمع کردند تا به فروش آن اعتراض کنند.

1100 نفر در این بندر مشغول به کار هستند و کارگران می خواهند که شرکت COSCO شغل تعداد حداقلی از نیروها را به همراه قراردادهای کاری فعلی آنها در راستای این توافق حفظ کند.

اعتصابها در یونان عمدتا در عملیاتهای باری اخلال ایجاد کرده اما اتحادیه مالکان کشتی در یونان نیز گفته که این اعتصابها ممکن است همچنین بر کشتی‌هایی که در بندر پیرائوس لنگر می اندازند نیز تاثیر بگذارد.

آتن همچنین بر اساس طرح خصوصی سازی خود قصد فروش 67 درصد سهام بندر بزرگ تسالونیکی را نیز دارد. منابع نزدیک به این فرآیند گفته‌اند که انتظار مناقصه‌های الزام آور در پایان ماه سپتامبر برای این بندر وجود دارد.

دولت یونان به دنبال کسب بیش از دو میلیارد یورو از فروش دارایی‌های دولتی در سال جاری میلادی بوده تا بتواند هدف تعیین شده کسب 6 میلیارد یورو از دارایی‌های دولتی تا سال 2018 را برآورده سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین