کد خبر: ۳۷۱۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

استقبال جهانی از فیلم ایرانی

کمپانی فرانسوی «ممنتو» از واگذری امتیاز نمایش فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به چندین کشور جدید در سراسر جهان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از نمایش فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن که با اعطای جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد کن به این فیلم همراه بود، کمپانی فرانسوی «ممنتو» از واگذاری حق نمایش این فیلم به کشورهای جدیدی چون انگلیس، آلمان، بلغارستان، جمهوری چک، اسلواکی، رومانی، استرالیا و نیوزلند خبر داد.

بنا بر این گزارش،«فروشنده» پیش از این در بخش بازار جشنواره فیلم کن نیز با استقبال کشورهای دیگر مواجه شده بود و امتیاز اکران به کشورهای آرژانتین، برزیل، مکزیک، کلمبیا، پرو، اکوادور، بولیوی، آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین، چین، تایلند، ژاپن، هنگ کنگ و تایوان فروخته شده بود.

اسپانیا، ایتالیا، اتریش، سوئیس، لیختن‌اشتاین، اسکاندیناوی و ایسلند، پرتغال، مجارستان، لهستان، یونان و قبرس نیز از جمله کشورهای اروپایی هستند که پیش از این حق اکران فیلم «فروشنده» را خریداری کرده‌اند.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم جدید فرهادی از سوی کمپانی «فالکون فیلمز» در منطقه خاورمیانه و توسط کمپانی «زینوفیلمز» در ترکیه اکران خواهد شد.
منبع: ایسنا

کمپانی فرانسوی «ممنتو» که دومین همکاری خود را با فرهادی تجربه می‌کند قرار است از نوامبر 2016 فیلم «فروشنده» را در سینماهای فرانسه اکران کند.

همچنین طبق اعلام پیشین در جریان جشنواره فیلم کن، کمپانی فیلمسازی آمازون و گروه رسانه‌ای «کوهن» امتیاز نمایش فیلم «فروشنده» را در منطقه آمریکای شمالی در اختیار گرفته‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین