کد خبر: ۳۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

90 درصد درآمدهای مالیاتی کشور درسال گذشته محقق شده است

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سال گذشته 90 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در کشور محقق شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، علیرضا طاری‌بخش روز سه شنبه در کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده درشهرکرد، میزان مالیت وصولی سازمان مالیاتی کشور درسال 94 را670 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان درآمد مالیاتی نسبت به سال 93 نزدیک به 17 درصد رشد داشته است. 

وی با تشریح وضعیت نامناسب اقتصادی کشور در سال گذشته اظهار داشت: پیش بینی امسال درآمدهای مالیاتی کشور 870 هزار میلیارد ریال است که این رقم 25 درصد بیشتر از درآمدهای مالیاتی سال گذشته است. 

وی با انتقاد ازعملکرد وصول مالیات سال گذشته یادآور شد: سال گذشته وصول مالیات تا بهمن ماه وضعیت خوبی نداشت و 110 هزار میلیارد ریال مالیاتی وصولی سال گذشته در اسفندماه انجام شد که این میزان نزدیک 15 درصد کل وصولی سال قبل بوده است. 
طاری بخش گفت: در سالجاری میزان وصول مالیات در بخش مالیات مستقیم 17درصد و در بخش ارزش افزوده 55 درصد رشد داشته که این میزان با توجه به افزایش نیافتن نرخ مالیات در سالجاری، مقداری سنگین است اما با توجه به معوقات، تحقق آن تا پایان سال امکانپذیر خواهد بود. 
وی درآمدهای مالیاتی را از مهمترین مقوله های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و بدون تکیه بر درآمدهای نفتی است. 
طاری بخش اجرای طرح جامع مالیاتی و پیاده سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده را مهمترین برنامه های سازمان مالیاتی کشور در سالجاری عنوان کرد و گفت: طرح جامع مالیاتی کشور تا 22 بهمن امسال در کشور عملیاتی می شود. 
مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته بالغ بر 300 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره کل امور مالیاتی استان برای عمران شهری به حساب شهرداری‌های استان واریز شد. 

بهادر بهمنی افزود: سال گذشته 99 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان چهارمحال وبختیاری محقق شد و این استان جزو 10 استان برتر کشور در زمینه وصول مالیات بوده است. 
وی با بیان اینکه استان چهارمحال وبختیاری در اجرای طرح جامع مالیاتی جزء 14 استان مرحله سوم بوده است، افزود: اجرای این طرح در استان پیشرفت خوب داشته است. 
به گزارش ایرنا، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به منظور شرکت در این کارگاه آموزشی و بازدید از ادارت مالیاتی استان چهارمحال وبختیاری به شهرکرد سفر کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین