کد خبر: ۳۷۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

رهبر سنای آمریکا:ترامپ قادر به تغییر حزب جمهوریخواه نیست

سناتور جمهوریخواه و رهبر سنای آمریکا با تصریح این که دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان در مقابل هیلاری کلینتون ازمحبوبیت کمرنگ تری برخوردار است گفت که او در اساس قادر به دگرگون کردن حزب جمهوریخواه نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا روز چهارشنبه در یک مصاحبه گفت اوممکن است بتواند هواداران بیشتری را به این حزب جذب کند اما قادر به دگرگون کردن حزب نخواهد بود.
وی افزود :بعضی ها می گویند که نامزد ما یک نامزد جنجال بر انگیز است اما نامزد دموکرات ها هم به همان اندازه جنجال بر انگیز است.
رهبر سنای آمریکا با اشاره به این که محبوبیت ترامپ در میان مردم آمریکا در مقایسه با هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات ها رنگ باخته بنظر می رسد گفت هردو نامزدویژگی های منفی بسیاری دارند اما باید منتظر ماند و دید در روز انتخابات ویژگی های منفی کدام یک بر دیگری خواهد چربید.
سناتور جمهوریخواه آمریکایی در ادامه گفت درست است که ترامپ در مورد قابلیت های خود در خصوص مذاکره و معامله لاف زنی های زیادی کرده اما این قدرتی است که هر رهبر آمریکایی باید در زمینه قانونگذاری در این کشور از آن برخوردار باشد و لذا او به هیچ وجه نگران نیست و معتقد است ترامپ از این نظر مشکلی نخواهد داشت.
او با بیان این که پیروزی در این انتخابات برای او از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت ترامپ تاکنون به پیروزی های چشمگیری دست پیدا کرده وامیدوار است که در انتخابات نهایی هم به پیروزی برسد.
رهبر جمهوریخواهان آمریکا تا اواخر ماه آوریل برغم پیروزی های پی درپی ترامپ همچنان در تلاش بود رهبران حزب را علیه او برانگیزد و اورا از عرصه مبارزات انتخاباتی بیرون کند .
پیروزی های پی در پی ترامپ در عرصه رقابت با سایر نامزد های جمهوریخواه و کناره گیری همه رقبای او در ماه گذشته سرانجام مک کانل را وادار کرد تا در روز 5 ماه مه رسما حمایت خود را از او اعلام کند و سایر رهبران حزب را نیز به حمایت از نامزدی که زمانی او را لطمه زننده به ارزش های حزبی توصیف کرده و گفته بود هر وقت که بخواهد می تواند اورا'مثل صخره ای سرنگون کند ' فراخواند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین