کد خبر: ۳۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

زنجیر سرعت اینترنت بر پای صادرات مازندران

مدیرکل گمرگات مازندران گفت که با بهبود شرایط تولید و صادرات کالا به خارج ، پایین بودن سرعت اینترنت پاسخگویی بموقع به درخواست صادرکنندگان و تولیدکنندگان را مشکل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوالقاسم یوسفی نژاد روز سه شنبه در نشست توسعه اقتصاد غیر نفتی بابلسر که با حضور جمعی از مدیران دولتی و تولید کنندگان این شهرستان در شرکت مازی نور برگزار شد ، افزود : پیگیری هایی برای رفع مشکل سرعت اینترنت انجام شده است ولی تاکنون پاسخی که مشکل را رفع کند ، دریافت نکرده ایم .
وی هدف از این نشست را شنیدن مشکلات صادرات کنندگان در سال اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد : یکی از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی ، تقویت کالاهای صادرات محور و رفع مشکلات صادرات در کنار ارائه بسته های تشویقی به صادر کنندگان است .
یوسفی نژاد با اعلام این که گمرک برای تحقق این بخش از سیاست اقتصاد مقاومتی بسته تشویقی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نظر گرفته است ، گفت : 20 بند در این بسته برای حمایت از صادرکنندگان گنجانده شده است.
وی امکان صادرات کالاهای تولید کنندگان دارای گواهی صادر کننده برتر بدون نیاز به اخذ مجوز موردی استاندارد ، حذف الصاق قبض انبار برای محموله های صادراتی پوشاک و اجتناب از ارسال مکرر نمونه محمولات صادراتی به آزمایشگاه و تعمیم نظریات دفعات قبلی آزمایشگاه به موارد آتی را از جمله موارد گنجانده شده در این بسته برشمرد.
مدیرکل گمرکات مازندران گفت : امکان خروج محموله های صادراتی از طریق بازارچه های مرزی و نیز معافیت ورود موقت برای پردازش اخذ مجوز استاندارد بر اساس تفاهم نامه با استاندارد هم از دیگر حمایت هایی است که از صادرکنندگان در گمرک صورت می گیرد.
وی نقش گمرک را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و افزود : گمرک سازمان اقتصادی است و در بحث صادرات حمایت های زیادی از تولیدکنندگان کرده است.
یوسفی نژاد گفت : اگر چه ما تعرفه ترجیعی در مازندران نداریم اما در موضوع ارزیابی در محل مشکلی وجود ندارد و همکاری لازم را انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه 70 انبار اختصاصی در مازندران وجود دارد ، افزود : برای شتاب بخشی به صادرات ، در مبادی ورودی و خروجی استان نمایندگی های گمرکی ایجاد می شود و همه سازمان ها نیز در پنجره واحد صادرات مستقر می شوند.
مدیرکل گمرکات مازندران از این استان به عنوان کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب کشور یاد کرد و اظهار داشت : بندر امیرآباد از نظر ورود کالا چهارمین بندر کشور است.
تولید کنندگان مازندران بر اساس گزارش رسمی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت سال قبل حدود 500 میلیون دلار کالا به کشورهای هدف صادر کردند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که صادرات غیر نفتی استان در فروردین ماه امسال از رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش برخوردار بود.
در فروردین ماه امسال 36 میلیون و 525 هزار دلار انواع کالا از این استان به خارج از کشور صادر شد در حالی که ارزش صادرات کالای مازندران در فروردین ماه سال قبل 32 میلیون و 387 هزار دلار بود.
کالاهای تولیدی مازندران به کشورهای روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان ، عراق و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود .
براساس آمار 80 درصد از صادرات غیرنفتی مازندران به خارج از کشور را محصولات غذایی و کشاورزی تشکیل می دهد و بیشترین سهم را هم لبنیات در سبد صادراتی استان دارد.
فرماندار بابلسر هم در این نشست گفت : توجه به توسعه صادرات غیر نفتی از اولویت های اقتصاد مقاومتی است که نیازمند حمایت های ویژه است.
سید علی اسد افزود : ظرفیت های قابل توجهی در آن سوی مرزها وجود دارد که می تواند برای ما فرصت مناسبی باشد.
وی افزود : همه مکلف هستند بحث اقتصاد مقاومتی که اولویت سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است در سرلوحه بنرامه های خود قرار دهند و برای تحقق آن تلاش کنند.
اسد گفت : باید سرمایه گذاران واقعی شناسایی شوند و از آنها در انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی حمایت کرد.
وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای حمایت از کار آفرینان و اشتغال ، افزود : توجه به توسعه صادرات غیر نفتی موجب رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان خواهد شد.
فرماندار بابلسر شناسایی موانع تولید و صادرات واحد های صنعتی را خواستار شد و گفت: ارائه راهکارهایی عملی و قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند زمینه را برای رونق بیشتر اقتصاد و اشتغال پایدار را فراهم سازد.
73
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین