کد خبر: ۳۷۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

جلایی پور:رویارویی تندروها با معتدلین مثل رویارویی جن و بسم الله است/تندروها هم امنیت دارند،هم رسانه

آفتاب‌‌نیوز :  حمیدرضا جلایی پور به اعتماد گقت:به نظر نمی‌رسد که مشکل اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید با همه اصولگرایان باشد بلکه با اصولگرایان تندرو است اما چرایی این تفرقه اندازی‌ها و تخریب‌های تندروها به خاطر دو علت به هم پیوسته است.

*علت اول مربوط به شكستي است كه آنها در انتخابات مجلس دهم خورده‌اند. در انتخابات مجلس دهم آنها با عدم احراز حداكثري نامزدهاي اصلاح‌طلب مي‌خواستند و اطمينان داشتند مجلس دهم با حداكثر تندرو و با رياست حداد عادل تشكيل شود. خوب هم كار كرده بودند. ما كه در شهرستان‌ها براي كارهاي انتخاباتي مي‌رفتيم و براي ليست اميد كار مي‌كرديم، شاهد زحمات آنها بوديم. اما آنها شكست خوردند و به جاي اينكه مجلسي با اكثريت تندرو تشكيل شود درست به عكس مجلسي با اقليت ٢٠ تا ٣٠ نفره تندرو روي كار آمد. آنها واقعا ناراحت و افسرده هستند.

*اين رفتار آنها علت دومي هم دارد. درست است كه تعداد تندرو‌ها كم است اما امكانات و رسانه‌هاي عمومي زيادي دارند و از آن مهم‌تر امنيت دارند و مورد حمايت دولت پنهان هستند. به خاطر اين دو علت است كه اتفاقي كه اشاره كرديد رخ مي‌دهد. ديديم كه آنها پيش از انتخابات چه مواجهه‌اي با علي لاريجاني داشتند و حالا شاهد اين هستند كه اكثريت مجلس، بيش از ۱۸۰ نفر اصلاح‌طلب و حامي دولت دارد. لاريجاني كه براي او لنگه كفش پرت مي‌كردند رييس مجلس و علي مطهري آزاده نايب‌رييس شده است؛ لذا جوسازي نكنند چه مي‌توانند بكنند.

*مهم‌ترين هدف آنها دو چيز است. هدف اوليه آنها اين است كه مي‌خواهند به هواداران‌شان روحيه بدهند. ١٠ سال براي هوداران‌شان شعار داده‌اند ولي به جاي پيروزي، دو شكست پي‌درپي در سال‌هاي ٩٢ و ٩٤ خورده‌اند و لازم مي‌دانند كه به هواداران‌شان روحيه دهند. آب و جارويي كه اين روزها براي احمدي‌نژاد مي‌كنند به همين دليل است. يادمان هست در دوره دوم احمدي‌نژاد همين تندروها به احمدي‌نژاد و دوستان‌شان منحرف مي‌گفتند. اما الان براي اينكه به هواداران‌شان روحيه دهند دوباره همان مطرودين محيط را آب و جارو مي‌كنند. هدف ثانويه آنها هم اين است كه در بين اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان و اصولگرايان ميانه‌رو اختلاف ايجاد كنند و انسجام ميان آنها را منهدم كنند. البته اين هدف آنها تا به حال محقق نشده و رخداد‌هاي گذشته نشان داده كه آنها موفق نمي‌شوند.

*انتخابات هيات رييسه دايم هم نشاني بر عدم موفقيت آنان در اين امر بود. ديديم كه آقاي عارف با اينكه در رقابت رياست با آقاي لاريجاني شركت كرده بود خيلي انساني و دوستانه همكاري خود را با لاريجاني، به عنوان نماينده‌اي كه در بين اصولگرايان ميانه‌رو پايگاه دارد، اعلام كرد و اصلاح‌طلبان قاطع به او راي دادند؛ لذا تندرو‌ها از اين مساله عصباني و ناراحت مي‌شوند.

*تندروها از گسترش طيف فراگير عقلا، فراكسيون فراگير اميد و طيف وسيع هواداران دولت مي‌ترسند. رويارويي آنها با اين مسائل مثل جن و بسم‌الله است. رشد و فراگيري طيف ميانه‌رو و فراكسيون اميد باطل‌السحر تندروي است. آنها احساس مي‌كنند مثل يخ دارند آب مي‌شوند. به دليل همين توضيحات كه گفتم جنجال‌هاي تبليغاتي آنها چندان اهميتي ندارد. خودشان اين حرف‌ها را مي‌زنند براي اينكه خودشان بشنوند و روحيه بگيرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
دارند دارند ، خوب نیست ، خواهند داشت ، خواهند داشت ،عاقبت به خیری است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین