کد خبر: ۳۷۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

امام جمعه اهل سنت نگور چابهار: آل سعود مسلمانان را از حج محروم نکند

امام جمعه اهل سنت نگور از توابع شهرستان چابهار گفت:همه کشورها برای حضور در حج سهمیه دارند و نباید به خاطر مسائل سیاسی عربستان برخی مسلمانان از ادای فریضه حج محروم شوند.
آفتاب‌‌نیوز : مولوی عبدالرحمن عارفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عربستان سعودی در سالهای اخیر با حضور در برخی کشورها و دخالت در امور آنها سبب آزردگی خاطر و غضب مسلمانان شده است و این را نباید با جلوگیری کشورهای مسلمان از انجام مراسم حج جبران کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط از سران عربستان درخواست ادای حج با عزت و در سایه وحدت و امنیت کرده بود که متاسفانه دولت عربستان امسال به بهانه های مختلف از جمله به جا آوردن یکی از ارکان دین، این حق را از مسلمانان ایران گرفته است.

امام جمعه اهل سنت نگور چابهار افزود: هر کشوری به نسبت جمعیت سهمیه ای برای حضور در حج دارد و باید سران آل سعود آن را رعایت و کشورها را از حق قانونی محروم نکنند.

مولوی عارفی بیان کرد: اختلافات سیاسی که از سوی عربستان به وجود آمده نباید مانعی برای انجام کارهای دینی ایجاد کند و برنامه ریزی مردم مسلمان را در مناسک حج بهم زند.

شهرستان چابهار در منطقه مکران و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین