کد خبر: ۳۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

سارکوزی از دولت اولاند انتقاد کرد

رئیس جمهور سابق فرانسه به شدت از نحوه عملکرد دولت اولاند در اجرای اصلاحات قانون کار که موجب تشدید هرج و مرج و اعتراضات در سراسر این کشور شده، انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در سخنانی ضمن انتقاد از عملکرد دولت فرانسه، تاکید کرد: نحوه مدیریت دولت فرانسه در اجرای اصلاحات قانون کار موجب تشدید اعتراضات و اعتصاب‌ها در سراسر این کشور شده و به اقتدار حاکمیت لطمه زده است.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه تصریح کرد: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از همان ابتدا هر اقدامی را در مدیرین این بحران اشتباه انجام داد.

در حالی که کمتر از 2 هفته زمان به برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 میلادی فرصت باقی است، هرج و مرج زیادی در سراسر فرانسه به چشم می خورد.

صدها هزار نفر از معترضان به خیابان های ریخته اند و نسبت به اصلاحات پیشنهادی دولت در قانون کار اعتراض کرده اند. این اعتراضات غالبا به خشونت کشیده شده است.

ادامه اعتراضات و اعتصاب‌ها موجب کمبود شدید سوخت در پمپ بنزین های فرانسه شده است. نیروگاه های برق با کاهش تولید روبرو هستند و سیستم حمل و نقل ریلی نیز با اختلال همراه است.

ساکورزی در ادامه گفت: اگر شما بحث و مناظره در پارلمان را قبول نکنید، آنگاه اعتراضات به خیابانها کشیده می شود.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه موضع سختگیرانه‌ای را در قبال اتحادیه کارگری سی جی تی اتخاذ کرده است. وی در مصاحبه با روزنامه لو پاریزین تاکید کرد که دولت مصمم است تا اصلاحات قانون کار را تصویب کند و وی احساس می کند که اعتراضات نباید بیشتر از این تشدید شود.

نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده است و این مساله به یکی از بزرگترین چالش های فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست این کشور تبدیل شده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است که با اجرای این اصلاحات قصد دارد بازار کار را انعطاف پذیرتر کند ولی کارگران نگران از دست رفتن مزایای اجتماعی و شغلی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین