کد خبر: ۳۷۱۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

کنسرت «ایرج» در بندرعباس

حسین خواجه‌امیری (ایرج) پس از 15 سال، در بندرعباس روی صحنه خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران با ارکستری به رهبری امیر فیروزبخت در شهر بندرعباس با مخاطبان خود دیدار و قطعات ماندگار و خاطره‌انگیزی را در سالن شهید آوینی بندرعباس اجرا کرد.

این کنسرت در دو قسمت برگزار شد؛ در قسمت نخست ابتدا اعضای گروه با پیش‌درآمد «شور» ساخته استاد اسدالله ملک، کار خود را آغاز و سپس قطعه «دشتستانی» را اجرا کردند. پس از آن، با آمدن خواجه‌امیری روی صحنه، حاضران در حالت ایستاده، او را تشویق کردند.

خواجه‌امیری که مدتی پیش در بستر بیماری بود، با تشکر از استقبال علاقه‌مندان، گفت: در سه‌ماه گذشته، درگیر بیماری سختی بودم و پس از آن، دردی من را فرا گرفت که پزشکان جوابم کردند، زیرا قادر به انجام عمل جراحی نیستم. از آن زمان، خود را به حضرت مهدی موعود (عج) واگذار کردم و به همین دلیل، امشب نخستین قطعه‌ی کنسرت را برای امام زمان (عج) اجرا می‌کند.

او سپس قطعه «اگر می‌دونستم کی میای» را به اجرا درآورد. «تو عزیز جونی» قطعه بعدی این کنسرت بود. یکی از حاضران نیز خواستار اجرای قطعه «پرنده» شد و خواجه‌امیری همین قطعه را خواند. «مرغ دل» ساخته بابک رادمنش، پایان‌بخش قسمت نخست کنسرت بود.

بخش دوم کنسرت با پیش‌درآمد «اصفهان» ساخته استاد اسدالله ملک آغاز و سپس «ای که داری قصد جانم» ساخته استاد اسدالله ملک اجرا شد. قطعات «تقدیر»، «سوز» در دستگاه همایون و «تنهایی» در دستگاه شوشتری به ترتیب اجرا شدند. در پایان نیز با اصرار مخاطبان، قطعه «پرنده» بار دیگر به اجرا درآمد.

در این کنسرت، امیر فیروزبخت (سرپرست گروه و نوازنده سولیست ویولن)، سعید شریعت (خواننده همراه)، علی نعمت‌اللهی (نوازنده تار)، محمدرضا محمدی (نوازنده قانون)، امین یساولی (نوازنده عود)، بابک خواجه‌نوری (نوازنده تمبک)، امیر هوتیان (پیانو)، فرهاد کاظمی (بیس) و امیر جبارپور شکروی (درامز) خواجه‌امیری را همراهی کردند.

به گزارش ایسنا، با وجود آن‌که هماهنگی‌هایی از قبل برای انجام گفت‌وگو با خواجه‌امیری انجام شده بود، اما در نهایت، جلوی کار خبرنگار ایسنا گرفته شد. همچنین مسوولان دفتر خبری ایسنا در بندرعباس موافقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را برای عکس‌برداری از این کنسرت گرفته بودند، اما اجازه عکاسی نیز به نمایندگان این خبرگزاری داده نشد. این در حالی است که حاضران در کنسرت می‌توانستند با موبایل‌های خود از کنسرت فیلم و عکس بگیرند و نماینده یک خبرگزاری دیگر نیز از این کنسرت عکاسی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
زنده باد پدر آواز ایران
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین