کد خبر: ۳۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

نخستین جلسه هیات رئیسه مجلس پنجم خبرگان

نخستین جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم با حضور رئیس این مجلس حضرت آیت‌الله جنتی و اعضای هیأت رئیسه در تهران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این نشست راهکارهای اجرای بیانات مقام معظم رهبری بررسی و مقرر شد معاونت اجرایی مجلس خبرگان با ارائه پیشنهادهای قابل اجرا، بررسی های لازم را انجام دهد و نتیجه را در جلسه آینده به هیئت رئیسه ارائه کند.

همچنین موضوعات مطرح شده در سخنرانی اعضای مجلس خبرگان در اجلاس اخیر بررسی و تصمیمات لازم برای انعکاس آن به مقامات ذی‌ربط گرفته شد.

هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین با استناد به توطئه‌های دشمن و تلاش مذبوحانه برای ایجاد تفرقه و دوقطبی کردن جامعه مقرر کرد از طریق تعامل با روسای سه قوه، مقامات و مسئولان کشور، تمهیدات لازم برای خنثی کردن این توطئه ها در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری اتخاذ شود.

اعضای هیئت رئیسه خبرگان همچنین مقرر کردند که جلسات این هیئت ماهانه و به طور منظم برگزار شود.

همچنین زمان جلسه مشترک مجلس خبرگان طبق تبصره 2 ماده 15 آیین‌نامه این مجلس تعیین و مقرر شد درباره دستور جلسه آن در جلسه آینده هیئت رئیسه تصمیم گیری شود.

هیئت رئیسه خبرگان همچنین مقرر کرد جایگاه، اهداف و وظایف این مجلس از طریق رسانه ملی، دیگر رسانه‌ها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تبیین شود.

اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان در این نشست همچنین با قدردانی از پیام و سخنرانی مقام معظم رهبری درباره وظایف این مجلس، از نهادهایی که در برگزاری انتخابات این دوره از مجلس خبرگان و نیز در برپایی مراسم افتتاحیه همکاری داشتند تشکر کردند.

به گزارش ایسنا،همچنین مقرر شد، معاونت فرهنگی مجلس خبرگان برای فعال کردن همه بخش های این مجلس در چارچوب تبیین و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین جایگاه این مجلس این همایش ها را با حضور اعضای خبرگان و کارشناسان و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی برگزار می کند.

در این جلسه همچنین بر فعال شدن کمیسیون‌های شش‌گانه مجلس خبرگان و آغاز به کار آنها تاکید و مقرر شد جلسه آینده هیئت رئیسه پنجشنبه 24 تیر در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین