کد خبر: ۳۷۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

هاشمی شاهرودی‌: هیچ‌کس حق ندارد وحدت اسلام را زیر پا بگذارد

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ کس حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلام را زیر پا بگذارد و حفظ جهان اسلام و امت اسلامی بالاتر از هر مسئله دیگری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز در اجلاس بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) طی سخنانی که در حوزه هنری اظهارداشت: شاخص‌های یک انقلاب اسلامی و مسائلی که لازم بود این شاخص‌ها در یک امتی از امت اسلام وجود داشته باشد، امام راحل(ره) از این شاخص‌ها آگاه بود و مردم را هم خوب آشنا کرده بود که بر اساس آن مدیریت و رهبری یک انسان کامل را تضمین کرده بود.

وی با اشاره به بیداری اسلام و گسترش آن در کشورهای اسلامی و غیراسلامی افزود: دشمنان و مستکبران این خطر را احساس کردند که تحول عظیمی در جهان اسلام ایجاد شده و جوانان و نخبگان و متفکران اسلامی دیگر به دنبال الگوهای غربی و شرقی نبوده و نیستند و همه به دنبال الگوی اسلامی و بیداری اسلامی‌اند و قصد دارند از این پتانسیل عظیم بهره‌مند شوند، به همین سبب استکبار متوجه این موضوع و ظرفیت عظیم شد و اقدام به مقابله کرد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما هم‌اکنون شاهد جنگ بین نظام سلطه با بیداری اسلامی، جهان اسلام و احیای اسلام هستیم، همچنین در برخی کشورهای اسلامی که تشکیلات سیاسی با الگوی غربی شکل گرفته بودند، سقوط کردند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: مقابله استکبار با جریان بیداری اسلامی را می‌توان در سه مرحله تفسیر کرد، در وهله نخست مقابله نظامی بود که این اقدام را هم با جمهوری اسلامی ایران و هم با حرکت‌های اسلامی که برگرفته از نظام جمهوری اسلامی بود، انجام داد که البته این اقدامات آنها به نتیجه نرسید و شکست خوردند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات نظام سلطه در مقابله با جریان بیداری اسلامی، تحریک حکومت‌ها و نظام‌های دست‌نشانده خودشان در جهت سرکوب بیداری اسلامی بود که البته این موضوع هنوز هم در برخی از کشورها ادامه دارد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خطرناک‌ترین مرحله از مقابله با جریان بیداری اسلامی که می‌توان آن را وحشیانه‌ترین شیوه و بدترین دکترین استکبار نامید، به وجود آوردن فتنه‌های طایفه‌گری و تکفیری در درون جهان اسلام است که ما می‌بینیم دست‌نشاندگان آنها در منطقه این مسئله را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: انداختن مردم مسلمان به جان یکدیگر بر اساس اعتقادات مذهبی‌شان یکی دیگر از برنامه‌های استکبار به شمار می‌رود که این کار را با ایجاد مذاهب انحرافی و تکفیری در جهان اسلام دنبال می‌کند،‌ لذا این شیوه وحدت و یکپارچگی را از بین می‌برد و قدرت اسلامی را به هدر می‌دهد و به مقاومت اسلامی در مقابل استکبار و صهیونیست‌ها ضربه مهلک می‌زند.

وی بیان کرد: از همه مهم‌تر این اقدامات مستکبران موجب می‌شود تا چهره اسلام مخدوش شده و درواقع یک چهره خشن و ضدانسانی از اسلام به نمایش درآید؛ چراکه این‌گونه فرقه‌گرایی‌های تکفیری همواره توأم با خشونت اعتقادی و فرقه‌گرایی‌های شدید است.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات گروه تروریستی ـ تکفیری داعش در منطقه گفت: همان‌طور که می‌بینید آنها خودشان را تحت عنوان حکومت اسلامی معرفی می‌کنند و در قالب همین چهره مرتکب بدترین گناهان می‌شوند و مردم را می‌کشند که این اقدامات خلاف صریح اسلام است، این گروه تحت عنوان جهاد اسلامی این کارها را انجام می‌دهد که این کارها جنایت است و نه جهاد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی بابیان اینکه یکی از آثار خطرناک این شیوه تخریب تمدن‌ها و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی است، افزود: این کارها مفهوم جهاد اسلامی را منحرف می‌کند و افکار و مذاهب را به انحراف کشانده و جایگزین افکار و مذاهب صحیح و درست اسلامی می‌کند.

وی تأکید کرد: اعمالی که داعشی‌ها انجام می‌دهند، آدمکشی است و باعث می‌شود ذهن‌های مردم مشوش شود تا آنها را از اسلام صحیح و درست دور کنند.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بیداری اسلامی یعنی برگشت به مشترکات اسلامی و همان اهدافی که امام امت مطرح کرد و توانست این امت و کشور را برپا کند و این‌همه خیروبرکت را برای این ملت به ارمغان بیاورد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خطاب به علما و شیعیان جهان اسلام تأکید کرد: تا زمانی که از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از قرآن و امام است، پیروی نکنید، شیعه و مسلمان همان است که نظام سلطه بخواهد. مسلمانانی که به جان هم بیفتند.

وی گفت: کسی حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد، حفظ جهان اسلام و امت اسلامی بالاتر از هر مسئله دیگری است.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه علمای اسلام وظیفه سنگینی در راستای احیای مشترکات اسلامی بر دوش دارند، تصریح کرد: علما باید این موضوع را روشن کنند که این فتنه جهان استکبار برای از بین بردن امت اسلامی طراحی شده است و نباید تحت شعارهای این داعشی‌ها، گروه‌های تکفیری و تحت تعصبات شیطانی قرار بگیرند.

به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی شاهرودی خطاب به نخبگان و علمای اسلامی در این جلسه گفت: آرمان اسلامی که در جمهوری اسلامی ایران احیا شد و این نظام پربرکت را برپا کرد، اگر می‌خواهید از این نظام الگو بپذیرید، باید این آرمان‌های اسلامی را در جامعه خودتان تبدیل به فرهنگ کرده و سرلوحه کار خودتان قرار دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی با کفار است نه با مسلمان‌ها، جهاد اسلامی برای حفظ اشتراکات اسلام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین