کد خبر: ۳۷۲۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵

باغ‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از اجرای شناسنامه‌دار شدن باغ‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این امر در جهت ساماندهی بهتر باغ‌ها و در مواردی مانند سرمازدگی کاربرد فراوانی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی طهماسبی روز گذشته در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری 70 هزار هکتار زمین مستعد و شرایط مساعدی برای پرورش گل محمدی و تولید فرآورده‌های آن دارد. البته برای درآمدزایی بیشتر باید از گل محمدی‌ اسانس تهیه شود که هنوز در سطح کشور در این زمینه فعالیت قوی انجام نشده است و چهارمحال و بختیاری می‌تواند به قطب تولید این محصول تبدیل شود.

وی تصریح کرد: گلاب‌فروشی خام‌فروشی است و برای درآمدزایی بیشتر باید از گلاب‌ اسانس تهیه شود که هنوز در سطح کشور در این زمینه فعالیت قوی انجام نشده است و چهارمحال و بختیاری می‌تواند به قطب تولید این محصول تبدیل شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: اسانس گل محمدی در خارج از کشور بسیار گران قیمت است و با روی آوردن به این صنعت می‌توان تحولی بزرگ در این زمینه به‌وجود آورد. همچنین در کاشت بادام و گردو که چهارمحال و بختیاری شرایط مساعدی برای این محصولات دارد باید از نهال‌هایی با نژاد برتر استفاده شود که می‌تواند کیفیت این محصولات را تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به اینکه کشاورزی اشتغالی پایدار و زودبازده به همراه دارد، تصریح کرد: در مناطقی که امکان وقوع سیل وجود دارد می‌توان از ایستگاه‌های پمپاژ متحرک در جهت آبیاری استفاده کرد.

وی با بیان این‌که ویروس‌ها در کشت عادی می‌توانند 20 تا 25 درصد از محصولات را کاهش دهند، کشت بافتی را کشتی عاری از ویروس اعلام کرد و گفت: در این نوع کشت قبل از کاشت سالم‌سازی انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
ساکنان اطراف باغ نگرانند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین