کد خبر: ۳۷۲۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام(ره) همه از از نگاه متحجرانه بر حذر می‌داشت

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام برای همه جهان آمده است اگر در همه مسائل با نگاه متحجرانه عمل کنیم، نه تنها در داخل از یکدیگر جدا می‌شویم، بلکه در دنیا نیز تعاملات خود را از دست خواهیم داد. این مدلی است که امام در مدیریت کشور به ما تعلیم داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سالگرد ارتحال امام عنوان کرد: آرمان های امام در مورد مسایل داخلی و امام(ره) همه از از نگاه متحجرانه بر حذر می‌داشتبین‌المللی کوتاه‌مدت و مختص به زمان خاصی نبود، آرمان‌ها و اهداف امام انعطاف‌پذیر بود و با همه دوره‌ها و زمان‌ها می‌توانست انطباق پیدا کند.

او ادامه داد: در همین راستا وقتی حضرت امام حوزه‌های علمیه را به اجتهاد پویا توصیه می‌کنند، منظورشان این است که درون حوزه‌ها هر آنچه متناسب با نیازهای زمان است وجود داشته باشد و بر اساس شرایط زمان احکام از فقه استخراج شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بنابراین حضرت امام، نظامی را بر اساس اجتهاد پویا و منعطف و متناسب با شرایط زمان و مکان بنا کرده است و در همین رابطه امام به مسئولان کشور نهیب زده است که اگر با احکام اسلام متحجرانه برخورد کنید، به اسلام ظلم کرده‌اید و دود آن به چشم مردم و اسلام می‌رود.

او تاکید کرد: بنابراین اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد، به خودمان باز می‌گردد که نمی‌توانیم از اجتهاد پویا در اداره کشور استفاده کنیم. امام تاکید داشتند برنامه‌هایی که به نام دین مطرح می‌شود، در یک چارچوب باشد و هر کس از آن چارچوب خارج شود، خائن است. این مسئله در مدیریت کشور هم قابل تعمیم است.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه اگر اصل انعطاف‌پذیری احکام اسلام را در نظر نگیریم، نمی‌توانیم با ادیان مختلف تعامل داشته باشیم، گفت: اسلام برای همه جهان آمده است اگر در همه مسائل با نگاه متحجرانه عمل کنیم، نه تنها در داخل از یکدیگر جدا می‌شویم، بلکه در دنیا نیز تعاملات خود را از دست خواهیم داد. این مدلی است که امام در مدیریت کشور به ما تعلیم داده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برخی با هدف ایجاد انسداد در داخل و در تعاملات بین‌المللی به همه مسائل و افراد با بدبینی و تنگ‌نظری نگاه می‌کنند. همه اینها ناشی از نگاه متحجرانه است که امام همگان را از آن بر حذر داشته است.

هاشم‌زاده هریسی گفت: برخی مسایل ناشی از اغراض شخصی و سیاسی است که قدرت تشخیص را از بین می‌برد و برای جناح بازی‌ها بوجود می‌آید. کسی که منافع جناحی برایش در اولویت باشد، چشم و گوشش بسته می‌شود. متاسفانه در جامعه ما هم گاهی منافع جناحی در امور مختلف حاکم می‌شود، برای همین شاهد هتاکی‌ها و تهمت‌زنی‌ها هستیم که ریشه این مسایل هم به تحجر برخی باز می‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
1
0
اگرجنتی ومصباح راخداهدایت کندبیش ازنیمی ازمشکلات کشورحل میشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین