کد خبر: ۳۷۲۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

روند نزولی در بورس تهران ادامه‌دار شد

هفته دوم خرداد امسال هم تمام شد ولی هنوز بورس اوراق بهادار تهران در انتظار به سر می برد؛ انتظار برای رسیدن به شرایط مطلوب و آینده ای شفاف تر.
آفتاب‌‌نیوز :
در چهار روز از مجموع پنج روز معاملاتی هفته دوم خرداد ماه، بورس اوراق بهادار تهران روند نزولی را طی کرد و تنها در یک روز از معاملات این هفته شاخص کل از خود 44 واحد رشد نشان داد.

این روزها بورس اوراق بهادار تهران تحت تاثیر اخبارهایی از جمله انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی بود و هم اکنون که مجلس دهم رسما شروع به کار کرده، سرمایه گذاران منتظرند که بدانند سیاست های مجلس دهم در قبال بازار سرمایه چگونه رقم می خورد و آیا آن ها می توانند با قوانین اصلاحی روح تازه ای به بازار سرمایه بدمند یا خیر.

علاوه بر این، تعدادی از فعالان بازار سرمایه امید دارند که سود سپرده های بانکی کاهش یابد و با این کاهش سرمایه های خوابیده در حساب های بانکی در بورس سرازیر شوند؛ موضوعی که عده ای دیگر از کارشناسان اقتصادی به آن چندان خوش بین نیستند. چرا که معتقدند که اولا با کاهش اندکی در نرخ بهره، افراد ریسک گریز همچنان ریسک گریز می مانند و از طرفی کاهش دستوری نرخ بهره نه تنها امکان دارد به کار بازار سرمایه نیاید بلکه ممکن است گره ای باشد بر گره های اقتصادی ایران.

روند نزولی بورس تهران، آن هم در شرایط پسا تحریم ابهامات در بازار سرمایه ایران را بیش از پیش کرده و این ابهامات خود باعث شده عامه مردم از سرمایه گذاری در بورس چه به صورت مستقیم چه با مشاوره از موسسات سرمایه گذاری پرهیز کنند.

در هفته گذشته شاخص کل تالار شیشه ای با 769 واحد کاهش نسبت به هفته اول خرداد ماه تا آستانه کانال 76 هزار واحدی افت کرد و با این حساب با یک درصد کاهش روبرو شد.

در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 9478 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 12.2 درصد افزایش یافته است. از طرفی 4541 میلیون سهم در 354 هزار نوبت، مورد معامله قرار گرفت. این ارقام نسبت به هفته گذشته به ترتیب 24.3 درصد و 20 درصد افزایش را تجربه کردند.

در معاملات هفته دوم خرداد ماه شاخص بازار اول با 753 واحد کاهش به رقم 53 هزار و 222 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 406 واحد کاهش عدد 166 هزار و 481 واحد را تجربه کرد. به این ترتیب شاخص بازار اول با 1.4 درصد کاهش و شاخص بازار دوم با 0.24 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری محصولات کاغذی با 10.09 درصد، محصولت غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با 4.14 درصد، ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه گیری با 4.07 درصد، ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی با 2.12 درصد و استخراج سایر معادن 2.01 درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین