کد خبر: ۳۷۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

امسال چند میلیارد گوشی در دنیا عرضه می‌شود؟ + نمودار

امسال با پیش‌بینی رشد 3.1 درصدی عرضه، شاهد توزیع 1.483 میلیارد انواع گوشی در بازارهای جهانی خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
موسسه تحلیلی IDC با انتشار گزارشی نوشت در حالی سال گذشته رشد عرضه جهانی به 5.7 درصد رسید که امسال با کاهش رشد روبرو خواهیم بود و این رقم به 3.1 خواهد رسید.

بازار عرضه گوشی در دو سال قبل 10.5 درصد رشد داشت و 3 سال قبل نیز رشد 27.8 درصدی را شاهد بودیم اما امسال با رشد 3.1 درصدی شاهد عرضه 1.48 میلیارد واحد گوشی خواهیم بود. پیش بینی IDC  برای سال 2020 پنج درصد است که در آن سال شاهد عرضه 1.84 میلیارد واحد گوشی خواهیم بود.

آی دی سی در گزارش خود نوشت گوشی‌های اندرویدی به دلیل ارزان‌تر بودن، بازار را تحت تسلط خود دارد و این در حالی است که در سال 2016 عرضه آیفون 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته با برنامه جدید عرضه تجاری وسیع آیفون در بازارهای متنوع و جدید در کنار توزیع آیفون ارزان‌قیمت SE می‌تواند آمار را دوباره به سود اپل برگرداند.

آی دی سی می‌گوید کمپانی‌های بزرگ با توزیع محصولات خود در چین و هند می‌توانند به آمار مثبت خود تکیه کنند.

در بازار اندرویدی نیز رشد 83.7 درصدی را تا پایان سال شاهد هستیم که طبق پیش‌بینی این رشد در سال 2020 به 85.1 درصد می‌رسد. اما در همین مدت سهم بازار آیفون و محصولات اپل از 15.3 درصد به 14.5 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بازار برای محصولات ویندوزی وحشتناک‌تر است تا جایی که شاهد کاهش 61.6 درصدی عرضه جهانی گوشی‌های ویندوزی هستیم که متوسط این رقم از سال 2016 تا 2020 حدود 25.2 درصد خواهد بود و به همین خطر آی دی سی می‌گوید در سال 2020 کمتر از 4 درصد سهم بازار برای گوشی‌های ویندوزی خواهد بود.

بازارهای رشد یافته و بالغ غربی و چین از رشد فاصله می‌گیرند و رشد عرضه در آمریکا، اروپای غربی و چین به تک‌رقمی رسیده و بازار ژاپن و کانادا با 6.4 درصد و 6.9 درصد کاهش بدی را تجربه می‌کنند.

قراردادهای 2 ساله سیکل جایگزینی گوشی‌های جدید برای کاربران را دشوار ساخته است و اپراتورها برنامه‌های تجاری جدید برای جایگزینی را به اجرا گذاشته‌اند و به بازارها و مشتریان جدید فکر می‌کنند. (نظیر اپل به هند)

به گزارش خبرآنلاین، اما از سوی دیگر برخی بخش‌های این بازار همچنان به رشد قدرتمند خود ادامه می‌دهند مانند بازار فبلت ها (گوشی‌های بالای 5.7 اینچی) که تا سال 2020 رشد دو رقمی داشته و در سال 2020 پیش‌بینی 9.2 درصدی را تجربه خواهد کرد. به دلیل بالا بودن موسط قیمت فبلت ها، سازندگان علاقه خاصی به توسعه این بخش نشان می‌دهند.

امسال چند میلیارد گوشی در دنیا عرضه می‌شود؟ + نمودار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین