کد خبر: ۳۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
در خطبه‌های نماز جمعه قم

آیت‌الله اعرافی: باز به حج می‌رویم و فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم

امام جمعه قم با اشاره به کارشکنی‌های آل‌سعود گفت: محرومیت ما از حج نشانه مظلومیت و انقلابی بودن است و دنیا بداند ما باز هم در حج حاضر خواهیم شد و فریاد برائت از مشرکان و مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در ادامه بحث خود مبنی بر رعایت سبک زندگی اسلامی و ارتباطات خانوادگی اظهار کرد: مقوله خشم و غضب از مقوله‌های مهم در مباحث اخلاق به طور عام و در روابط اجتماعی به صورت خاص است.

وی گفت: آتشفشان خشم و عصبانیت‌های بی‌جا موجب آشفتگی‌ها در روابط خانوادگی می‌شود و بخشی از مشکلات و ناهنجاری‌های خانوادگی به مسئله خشم و غضب و عصبانیت نابه‌جا بر می‌گردد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خشم در روابط خانوادگی طوفان به‌پا می‌کند و زیان‌های دنیوی و اخروی دارد، اضافه کرد: کسی که بتواند به هنگام خشم خویشتن‌داری کند برکات بسیاری نصیبش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید افراد نسبت به تکالیفی که در قبال همسر و خانواده بر عهده‌دارند عمل کرده و حقوق ایشان را رعایت کنند، گفت: نقطه شروع عصبانیت و خشم پایمال شدن حقوق متقابل است؛ باید در خانواده‌ها کرامت و اخلاق حکمفرما باشد.

وی با اشاره به اینکه باید برای کنترل خشم و غضب تمرین کرد، افزود: باید نسبت به پیامدهای مثبت غلبه بر خشم و غضب در روابط خانوادگی آگاهی پیدا کرد.

اعرافی با اشاره به اینکه بهم ریختگی نظام خانواده آثار بسیار سوئی در پی دارد، اظهار کرد: راه حل بنیادین غلبه بر رذایل اخلاقی در فضای خانه و کنترل و مهار خشم، ذکر خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در اواخر ماه شعبان خودمان را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم، گفت: باید در این ایام دل‌ها را آماده حضور در ماه مهمانی خدا کرد.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت: توبه و تدارک برای ورود به ماه مبارک رمضان از نکات مورد تاکید در این حدیث است و ادای امانت‌ها، توبه و عنابه در پیشگاه خداوند، دعا، استغفار و قرآن خواندن برای استقبال از ماه رمضان از نکاتی است که باید به آنها اهتمام داشت.

به گزارش فارس،وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای 15 خرداد و همچنین گرامیداشت یاد و نام امام راحل(ره) اظهار کرد: امام خمینی از سال 42 رهبری ملت را به عهده گرفته و ربع قرن ملت را هدایت کردند و به واسطه حضور مردم و هدایت‌های امام، انقلاب عظیمی برپا شد.

اعرافی با اشاره به اینکه 15 خرداد روزی بزرگ و تاریخی در تاریخ انقلاب ما است، یادآور شد: این قیام یک فصل مهم در حرکت‌های اسلامی و حرکت‌های کشور ما به شمار می‌رود و این قیام یک الگوی نوین در انقلاب‌های جهانی بود و منطق مبارزه را از مارکسیسم و ناسیونالیسم به منطق اسلام تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه 15 خرداد معادلات بین‌المللی را در عرصه‌های مختلف دستخوش تغییر کرد، گفت: 15 خرداد تکانه بزرگ معرفتی، اجتماعی و فکری در جهان معاصر بود و جهان را وارد عرصه نو و جدید کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه 15 خرداد بر دوش مردم استوار بود و از درون ملت جوانان پاکباخته و انسان‌های بزرگ برخاست و سرآغاز یک انقلاب شد، بیان کرد: در 15 خرداد، تکیه گاه اصلی مرجعیت و ولایت بود و در این رویداد صفی مشخص برای استبداد داخلی و سلطه بیگانه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارتحال امام، مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه دادند، اضافه کرد: در آستانه سالروز 15 خرداد، با رهبر عزیزمان میثاق می‌بندیم که ملت بر سر‌ آرمان‌ها ایستادگی کرده و هرگز از معیارهای 15 خرداد در هیچ قلمرو و ساحتی کوتاه نخواهد آمد.

اعرافی با تاکید بر اینکه ما در برابر دشمنان و شرایط جهانی و منطقه‌ای و با آرمان تمدنی و انقلابی، بر انقلابی بودن و بصیرت سیاسی تکیه می‌کنیم، افزود: در برابر تحریف اندیشه‌های امام و دستمایه‌های 15 خرداد حساس هستیم.

وی با اشاره به کارشکنی‌های آل سعود گفت: عبادت خدا در کشور ما موج می‌زند و مردم ما مشتاق حضور در حج بودند و آل سعود ملت ما را از حج محروم کرد؛ محرومیت ما از حج نشانه مظلومیت و انقلابی بودن است. دنیا بداند ما باز هم در حج حاضر خواهیم شد و فریاد برائت از مشرکان و مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست تصریح کرد: باید مقوله محیط زیست را مورد توجه قرار دهیم؛ مخرب‌ترین عوامل محیط زیست دست قدرت‌های بزرگ است و به وظایف خودش در این حوزه عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم 44 هزار نفر بیسواد هستند، اضافه کرد: باید در این حوزه همه دست به دست هم دهند تا این مشکل برطرف شود.

اعرافی با اشاره به اینکه باید نقشه جامع اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تدوین شود، اضافه کرد: باید فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی عملی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین