کد خبر: ۳۷۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

یورش بازرسان ژاپنی به شرکت سوزوکی

بازرسان ژاپنی در راستای تحقیقات درباره استفاده نادرست سوزوکی موتور از تستهای غیراستاندارد برای ارزیابی دقیق اقتصاد سوخت خودروها، به مقر مرکزی این شرکت یورش بردند.
آفتاب‌‌نیوز :
تستهای غیراستاندارد سوزوکی شامل 14 مدل تحت برند این شرکت و 12 مدل فروخته شده تحت سایر برندهاست.

سوزوکی که چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن است، اعلام کرده پس از بحران مالی سال 2008 فاقد منابع لازم برای رعایت استانداردهای تست اقتصاد سوخت بوده است و مقامات این شرکت در اظهاراتشان به فشار فزاینده برای طراحی مدلها و موتورهای جدید در اواخر سال 2000 اشاره کردند.

یک مقام وزارت حمل و نقل ژاپن به رویترز اعلام کرد بازرسان به دنبال تایید ادعاهای سوزوکی درباره استفاده این شرکت از اطلاعات تست‌های داخلی بر روی قطعات به جای تست خودرو هستند.

بر اساس گزارش رویترز، برای دومین بار است که وزارت حمل و نقل ژاپن به بازرسی از دفتر یک خودروساز می پردازد. پیش از این مقر مرکزی میتسوبیشی موتور در پی اقرار این شرکت به استفاده از تستهای غیراستاندارد برای برآورد اقتصاد سوخت خودروهای مینی، در ماه آوریل تحت بازرسی قرار گرفت.

افشای رسوایی دستکاری کارمندان میتسوبیشی در اقتصاد سوخت خودروهای ژاپنی، ماه گذشته استعفای رییس میتسوبیشی را بدنبال داشت و باعث شد نیسان موتور سهم قابل توجهی در این شرکت بدست آورد.

به گزارش ایسنا، فروش خودروهای مینی میتسوبیشی موتورز در ژاپن پس از اقرار این خودروساز به دستکاری اقتصاد سوخت محصولاتش، ماه گذشته 75 درصد کاهش یافت. آمار ماهانه انجمن خودروهای سبک و موتورسیکلت ژاپن نشان داد فروش خودروهای مینی میتسوبیشی در ماه مه به 912 دستگاه کاهش یافته است.

همچنین فروش خودروی مینی نیسان موتور که دو مدل آنها توسط میتسوبیشی تولید شده بود و سوزوکی موتور که ماه گذشته به طور جداگانه اقرار کرد از تستهای غیراستاندارد برای برآورد اقتصاد سوخت خودروهایش استفاده کرده، کاهش یافته است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین