کد خبر: ۳۷۲۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

پاسخ مونیز به مواضع ترامپ علیه توافق هسته‌ای

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد ایران باید به توافق هسته ای پایبند نگاه داشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مونیز گفت: سیاست و مواضع ما کاملا روشن است. ما به توافقی دست پیدا کرده ایم که برنامه هسته ای ایران را به طور موثری به عقب باز گردانده و آرزوهای این کشور را برای دستیابی به سلاح هسته ای از بین برده است. این تهدیدی بود که وجود داشت و ما آن را از بین بردیم. این هدف با همکاری گروه پنج به علاوه یک محقق شد. تحریم های اقتصادی که ما علیه ایران وضع کرده بودیم به این دلیل موفق بود که جامعه بین المللی برای اجرای آن همکاری کرد. 

وی افزود: همانطور که برنت اسکوکرافت اعلام کرد اگر از اجرای این قرارداد طفره برویم از هدف خود بسیار دور خواهیم شد و این اقدام به سود ما نخواهد بود و اگر ما به عنوان طرفی که از عمل به توافق هسته ای خودداری کرده است شناخته شویم، اهرم فشار خود را بر برنامه هسته ای ایران از دست خواهیم داد و احتمال اینکه بتوانیم بار دیگر یک مجموعه تحریم موثر علیه ایران اعمال کنیم بسیار ضعیف خواهد بود. 

مونیز گفت: بنابراین ما باید برای حفظ منافع خود و متحدانمان کاری کنیم ایران به توافق هسته ای پایبند بماند و در عین حال به تعهدات خود نیز عمل کنیم. 

مونیز این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات جنجالی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر تجدید نظر در توافق هسته ای و واکنش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به آن بیان کرد.

منبع: واحد مرکزی خبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین