کد خبر: ۳۷۲۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

امام جمعه اصفهان: کدام روحانی حقوق 150 میلیونی گرفته؟

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم امام(ره)، گفت: سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب را گوش بدهید، اگر گوش ندهید بصیرت به دست نمی‎آورید و فریب می‎خورید و حتی امام خمینی(ره) را به طور صحیح نمی‎شناسید.ش
آفتاب‌‌نیوز :
امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم امام(ره)، گفت: سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب را گوش بدهید، اگر گوش ندهید بصیرت به دست نمی‎آورید و فریب می‎خورید و حتی امام خمینی(ره) را به طور صحیح نمی‎شناسید.

آیت‎الله سیدیوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‎های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به ایام پربرکت ماه رمضان، گفت: شهر اصفهان شهر توریستی است اما جامعه و شهر ما باید نمادهای اسلامی در آن رعایت شود، این که مهمان‎سراها باز باشد یا بقیه در پارک‎ها بنشینند و غذا بخورند این‎ها خلاف شرع است، برای این که به جامعه ما شکل غیراسلامی می‎دهند، در همین کشورهای عربی ماه مبارک رمضان را بسیار پاس می‎دارند.

وی افزود: ماه رمضان ماهی است که باید نشان دهیم، مسلمان هستیم، این که دلسوزی‎های بیخودی داشته باشیم اشتباه است، این که اغذیه‎فروشی‎ها باز باشد، باید از قبل آماده کرده باشد، نه این که علنی روزه‎خواری بکند، من به همه مسؤولان عرض می‎کنم که دستور بدهند همه اغذیه‎فروشی‎ها به طور کلی بسته باشد، باید آن مسافر عقلش برسد که در ماه رمضان باید خودش غذا را تهیه کند و ماشین‎هایی که در آن سیگار می‎کشند جریمه شوند.

امام جمعه اصفهان با تسلیت سالگرد ارتحال امام امت(ره) ابراز کرد: امروز سخنرانی بسیار جالبی رهبر معظم انقلاب داشتند، یکی از سفارش‎های من این است که سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب را گوش بدهید، اگر گوش ندهید بصیرت به دست نمی‎آورید و فریب می‎خورید و حتی امام خمینی(ره) را به طور صحیح نمی‎شناسید، مقام معظم رهبری یک امام‎شناس واقعی است.

وی گفت: دشمن به دنبال آن است که امام(ره) را یک فرد مقدس نشان بدهند که به زیارتش برویم، اما به دنبال پوشاندن هدف امام خمینی(ره) و مرام ایشان است، این مانند بوسیدن قرآن است که به آن عمل نکنید، این عمل یک ریال هم نمی‎ارزد، امام(ره) را به عنوان یک فرد مقدس احترام بگذاریم و قدرش را بدانیم و پیاده‎روی هم می‎کنیم، ایشان مبانی اسلام را زنده کرد و مسلمانی ما به آن مبناها بستگی دارد که اگر جوانان ما آن مبناها را یاد نگیرد، انقلاب پایان می‎پذیرد.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که امام(ره) یک اصولی دارد که نباید آن اصول فراموش شود، امام مثل هر مرد الهی، یک محکمات و یک متشابهاتی دارد، همچون قرآن است، امام امت هم در انقلاب محکماتی دارد که بارها آن را تکرار کرده است که اگر کسی این محکمات را نپذیرد انقلابی نیست، ما در کشور دو گروه اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه دو گروه ضد انقلاب و انقلابی داریم که اگر این محکمات امام(ره) را بپذیریم، انقلابی هستیم.

نماینده ولی‎فقیه در استان اصفهان ادامه داد: یکی از اصول امام(ره) اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی است که بارها و بارها فرمودند که اسلام آمریکایی هم وجود دارد، یک عده سکولارها هستند که می‎گویند دین از سیاست جدا است، و یک شاخه‎اش هم اسلام متحجرین است که می‎گویند اگر انقلاب نمی‎کردیم بهتر بود، اسلام ناب غیر از اسلام آمریکایی است و تا قیامت این امر ادامه دارد.

وی با اشاره به این که یکی از اصول امام(ره) اعتماد و اتکال به خداوند و بی‎اعتمادی به دیگر قدرت‎ها است، خاطرنشان کرد: همه فرمایش مقام معظم رهبری و امام راحل به خصوص در مسائل خارجی عین قرآن است، باید باور بکنیم که اگر خداوند را یاری بکنیم، خداوند ما را یاری می‎کند، یعنی هیچ کس هیچ غلطی نمی‎تواند بکند البته به شرطی که ما کار خودمان را درست انجام دهیم.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد ابراز کرد: امام(ره) مردمی بود، بارها و بارها گفت دولت فقط باید نظارت کند و نباید تجارت داشته باشد، باید کارها را به مردم واگذار کرد، یکی دیگر از اصول امام(ره) طرفداری اصولی از مستضعفان و محورمان جامعه و جهان بود، اگر امروز ما از سوریه و یمن و افغانستان حمایت می‎کنیم، یعنی حمایت از مظلوم که جزو اصول امام(ره) است، امام(ره) طبق فطرت سخن می‎گفتند و جوانان چون فطرت سالم داشتند، سخنان امام(ره) را بهتر می‎پذیرفتند.

وی با بیان اینکه معتقد هستم  که برخی مردم زمانه نیز مانند قوم حضرت موسی شده اند، تصریح کرد: هر کار خوبی که صورت می گیرد به نام خود تمام می کنند و هر کار نادرستی را به روحانیت نسبت می دهند. کدام روحانی حقوق 150 میلیونی گرفته است که مردم این چنین می گویند. روحانی به همان حقوق 300 هزار تومانی خودش بسنده می کند و در زمان نیاز نیز بسیار بیشتر از مردم عادی در صحنه حاضر است فراموش نکنید که یک ششم جامعه روحانیت در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما آیا یک ششم عوام در جنگ شرکت کردند؟

وی گفت: مخالفت با نابرابری اقتصادی یکی دیگر از اصول امام(ره) است، امام(ره) مخالف بود که انسان با پول سهم امام‎داده هم حتی این قدر بالا برود که کسی بالاتر از او نباشد، رد سلطه‎پذیری و میل به زیر سلطه کفار رفتن از اصول امام(ره) بود، ولایت فقیه، مخالفت با تجمل‎گرایی از اصول امام(ره) است.

نماینده ولی‎فقیه در استان اصفهان با بیان این که تا زیر نظر چتر ولایت فقیه باشیم، هیچ لطمه‎ای نخواهیم دید، ادامه داد: بعد از امام راحل رهبر معظم انقلاب بهترین فردی بودند که جانشین امام راحل شدند و خداوند سایه ایشان را از سر مسلمانان کم نکند، قانون‎گرایی یکی دیگر از محکمات امام(ره) بود که به صورت جدی می‎گفتند که باید به قانون اعتماد داشت و به قانون عمل کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به انتخاب رییس دو مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این انتخاب انتخابی بسیار خوب و به جا بود، و برخی افراد می‎خواستند که کسانی دیگر در منصب ریاست، این دو مجلس قرار بگیرند اما این امر اتفاق نیفتاد.

به گزارش انتخاب، وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام و ضرورت غبارروبی مساجد، گفت: نماز جمعه اصفهان هفته آینده که در ماه مبارک رمضان است، در مصلی اصفهان برگزار می‎شود، درست است که برای برخی راه دور می‎شود اما به دلیل سایبان بودن و به دلیل این که در ماه رمضان تعداد نمازگزاران بیشتر می‎شود برای خواندن نماز زیر سایبان مصلی نماز می‎خوانیم، گر چه که هنوز مصلی به طور کامل آماده نشده است اما باید سازمان‎های مربوط همکاری لازم را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
2
چنین مطلبی تا کنون نه در روزنامه و نه دنیای مجازی خوانده ام حالا انگیزه طرح ان جای سوال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
1
وای به روزی که ، معلم اخلاق ، بد خلقی کند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین