کد خبر: ۳۷۲۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

شکارچیان متخلف در پارک ملی گلستان دستگیر شدند+تصویر

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی گلستان شکارچی غیر مجاز در پارک ملی گلستان دستگیر و لاشه ۳ راس قوچ و یک راس شوکا کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل مهاجر اظهار داشت: در ماموریت گشت و کنترل نیروهای یگان اجرایی قرارگاه شماره 3 پارک ملی گلستان در منطقه تنگه گل، محیط بانان صبح امروز متوجه صدای شلیک در ارتفاعات محیط‌بانی تنگه‌گل شده و متوجه حضور 4 نفر شکارچی شدند که موفق به شکار شده بودند.

وی افزود: محیط‌بانان برای دستگیری این شکارچیان اقدام کرده و پس از تعقیب و گریز، محیط بانان  با درایت و هوشیاری موفق شدند، یک نفر از این شکارچیان متخلف را که 3 رأس قوچ  و یک رأس شوکا، را شکار کرده بود در حاشیه رودخانه مادرسو، دستگیر کنند.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: 3 شکارچی دیگر از این گروه با توجه توپوگرافی منطقه و استفاده از تاریکی هوا موفق به فرار شدند که مورد شناسایی قرار گرفتند.

مهاجر گفت: در این عملیات که نتیجه آن دستگیری یک نفر شکارچی به همراه لاشه 4 راس قوچ و شوکا بود، پس از تنظیم صورتجلسه، این متخلفان تحویل مقامات قضایی شدند.

شکارچیان متخلف در پارک ملی گلستان دستگیر شدند+تصویر

وی اظهار کرد:سه شکارچی متواری از شکارچیان سابقه‌دار بوده که چند مورد شکار غیرمجاز در پرونده آنها وجود دارد که از طرف اداره پارک ملی گلستان شکایتی برای دستگیری و مجازات کیفری آنها به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: جریمه ضرر و زیان هر راس قوچ و میش وحشی 100 میلیون ریال و هر راس شوکا 350 میلیون ریال است که این متخلفان باید مبلغ 650 میلیون ریال از بابت جریمه ضرر و زیان خسارت وارده به محیط زیست را در حق دولت واریز کنند.

پارک ملی گلستان یک‌هشتم تنوع گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای‌داده و از نظر طبقه‌بندی اقلیمی دارای 3 اقلیم متفاوت خشک، نیمه‌خشک و نیمه مرطوب است و به همین علت پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل‌های انبوه در آن مشاهده می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین