کد خبر: ۳۷۲۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

چند میلیون ایرانی در دنیا زندگی می کنند؟

تا کنون 15 میلیون ایرانی درخواست کارت ملی هوشمند کردند که برای بیش از 9 میلیون نفر کارت های مورد نظر صادر و تحویل شده و کارت 6 میلیون نفر دیگر به زودی صادر و تحویل خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد ابراهیم طریقت، معاون سازمان ثبت احوال کشور که در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید این سازمان در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 102 میلیون ایرانی در داخل و خارج از کشور زندگی می کنند که تعدادی از این افراد فوت شده‌اند ولی اطرافیانشان از طریق شناسنامه متوفی در حال دریافت خدمات مختلف در کشور هستند!

به گزارش خبر آنلاین، وی با بیان اینکه مأموریت اصلی ثبت احوال ایجاد بستر برای شناسایی ایرانیان است، خاطرنشان کرد: آماری که برای ثبت وقایع چهارگانه تهیه می‌شود پایه‌ برنامه‌ریزی و طراحی نقشه راه برای آینده کشور خواهد بود.

طریقت، با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و با اعلام اینکه در کنار تهدیدات، فرصت‌های بسیاری در این فضا وجود دارد که مهمترین آن دولت الکترونیک است و می‌تواند مدیریت زمان و هزینه را به‌خوبی انجام داده و هزینه‌های این بخش را کاهش دهد، تاکید کرد: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان کشور را ارزان‌تر و بهتر اداره کرد و رضایت عمومی را افزایش داد.

معاون سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه با استفاده از فرصت‌هایی که فناوری‌های اطلاعات و زیرساخت‌های این‌چنینی فراهم می‌کند می توان کشور را در زمینه‌های مختلف توسعه داد، گفت: استفاده از شبکه‌های مجازی و خدمات در حوزه مجازی به‌سرعت در حال افزایش است.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را 115 درصد اعلام کرد و گفت: شناسایی در فضای مجازی یکی از مسائل موردنیاز برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و 160 دستگاه مرتبط با ثبت احوال هستند که می‌توانند در هر پیشخوانی به‌طور مطمئن افراد را شناسایی کرده و امکان هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات مردمی را به حداقل برسانند.

لازم به یادآوری است در این مراسم و بنابر اعلام مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، تا کنون آرشیو الکترونیکی چهار میلیون و 400 هزار فقره سند سجلی در استان همدان تهیه شده که این امر سبب ارائه سریع و دقیق خدمات به مردم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
یک لحظه به متن خبر و خود خبر دقت کنید. اصلا ربطی به هم دارند؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین