کد خبر: ۳۷۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

معاون فرهنگی قوه قضاییه: قضات کمتر از مجازات حبس استفاده کنند

معاون فرهنگی قوه قضائیه بر ضرورت بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و گفت: قضات کمتر از مجازات حبس در صدور احکام استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان قم به تبیین سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم رسیدگی به مساله زندان پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به لزوم وجود زندان در همه جوامع دنیا گفت: آنچه که مدنظر رهبر انقلاب بوده است از یک سو ناظر بر اصلاح قوانین قضایی و از سوی دیگر ظرفیت‌های مدیریتی است.

صادقی بر ضرورت بازنگری در برخی قوانین تاکید کرد و گفت: قضات ما باید از ظرفیت‌های حبس‌زدا در قوانین استفاده کنند و از استفاده از مجازات حبس حدالامکان دوری کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: حتی در استفاده از مجازات حبس نیز قضات می‌توانند از محکومیت‌های حداقلی استفاده کنند تا آسیب‌های کمتری متوجه خانواده زندانیان بشود.

صادقی افزود: وجه دیگر فرمایشات حضرت آقا ناظر به زندان و برنامه‌های اصلاحی آن است که باید از همه ظرفیت‌های اصلاحی و تربیتی استفاده کرد.

وی گفت: مساله زندان مساله کوچکی نیست و باید این مساله همانطور که در صحبت های رئیس سازمان زندان ها به آن اشاره شد با جدیت پیگیری شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: سازمان زندان ها از دو رکن تامین و تربیت تشکیل شده است و باید به رکن تربیتی آن نیز به اندازه رکن تامین امنیت توجه داشت.

صادقی با بیان اینکه مدیریت زندان ها کار حساسی است گفت: باید نهادهای متولی نیازهای اولیه زندان را تامین کنند تا مدیریت زندان ها بتوانند با تمام توان به فعالیت های اصلاحی و تربیتی بپردازند.

وی افزود: امروز نیازمند حرکت علمی و مدیریت جدید در عرصه زندان‌ها هستیم و خوشبختانه با حضور دکتر جهانگیر در راس زندان های کشور این امکان فراهم شده است تا با رویکردی علمی زندان‌ها را به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل کنیم.

صادقی در پایان گفت: باید همه زندان ها به کانون های اصلاح و تربیت تبدیل شود تا در کنار توجه به قوانین قضایی و رویکرد استفاده از مجازات های جایگزین در قضات بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش زندانیان به طور جامع عمل کرده باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین