کد خبر: ۳۷۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

اکران «پنجاه کیلو آلبالو» در سراسر کشور متوقف شد

«پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی برخلاف دیگر فیلم‌های نوروزی امکان اکران محدود نیز نخواهد داشت با توجه به نقدهای مطرح شده توسط آیت الله مکارم شیرازی و دیگر مجموعه‌ها به این فیلم سینمایی و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکران این فیلم در سراسر کشور متوقف شد.
آفتاب‌‌نیوز : با افت فروش به واسطه حذف فیلم‌های اکران نوروزی، شورای صنفی نمایش در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و این فیلم‌ها به صورت محدود به پرده بازگشتند اما نه همه این فیلم‌ها. آن‌گونه که حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید دارد، اکران «پنجاه کیلو آلبالو» به دستور سازمان سینمایی در سراسر کشور متوقف شده است.

به گزارش تابناک، آئین نامه شورای صنفی نمایش لحظه به لحظه تغییر می‌کند و در همین چارچوب  طبق آئین نامه شورای صنفی نمایش در سال 95 در 6 ماه نخست سال، فیلم ها تنها می توانند با احتساب کف فروش تا سقف 7 هفته در سرگروه های سینمایی خود اکران شوند و تا سقف 10 هفته در سینماهای آزاد (زیرگروه) به نمایش خود ادامه دهند.

این میزان در نیمه دوم سال به همان سقف 10 هفته با احتساب کف فروش در سینماهای سرگروه افزایش می یابد. در همین چارچوب علی رغم همه انتقادات مطرح شده درباره اشتباه بودن چنین تغییری -آن هم در شرایطی که فیلم‌های اکران نوروزی تا یک میلیارد در هفته فروش داشتند- آیین نامه مذکور اجرایی شد و فیلم‌های اکران نوروزی از نیمه اردیبهشت از سینماها پایین کشید شدند.

پس از پایین کشیدن این فیلم‌ها و جایگزینی آثار دیگر، فروش سینماها به شکل محسوس کاهش یافت و کمتر از نصف اکران‌های نوروزی شد؛ اتفاقی که «تابناک» پیش بینی کرده بود و تاکید شده بود که در صورت عدم اکران فیلم‌های کمدی و آثار جذاب در اکران دوم نوروز -اتفاقی که رخ نداد- افت فروش به سرعت نمایان می‌شود. حتی اکران «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی نیز باعث نشد تا سرعت افت فروش کاهش یابد و فروش هفته‌ای چند میلیارد سینمای ایران به فروش هفته‌ای چندصدمیلیون کاهش یافت.

البته به زعم برخی، عدم استمرار تبلیغات ماهواره‌ای نیز در کاهش فروش سینماها موثر بوده اما واقعیت این است که فیلم‌های انتخاب شده برای اکران دوم سال 1395 نیز کشش لازم برای آوردن دوباره تماشاگران به سینماها را نداشتند و هم‌اکنون نیز سینماگران چشم انتظار اکران عید فطر هستند که آثار مهمی برای قرار گرفتن در این نوبت اکران در صف ایستاده‌اند.

در این شرایط برای جلوگیری از ضرر مجدداً شورای صنفی نمایش در قوانینش تجدیدنظر کرد و قرار بر این شد تا فیلم‌هایی که سقف 10 هفته از اکران خود را پشت سر گذاشته‌اند، بتوانند با دریافت حواله جداگانه و در سانس غیرموظفی همچنان اکران شوند. در همین راستا تاکنون اکران مجدد فیلم‌های «ابد و یک روز»، «کفش‌هایم کو»، «من سالوادور نیستم» و «بادیگارد» در دو پردیس سینمایی و چند سالن دیگر، در سانس‌های محدود قطعی شده است.

با این حال «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی برخلاف دیگر فیلم‌های نوروزی امکان اکران محدود نیز نخواهد داشت با توجه به نقدهای مطرح شده توسط آیت الله مکارم شیرازی و دیگر مجموعه‌ها به این فیلم سینمایی و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکران این فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفت و گو با «تابناک»، با تایید این خبر گفت: «پنجاه کیلو آلبالو» برخلاف سایر فیلم‌های اکران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان اکرانی نخواهد داشت و دستور دادیم تا سایر سالن‌ها نیز اکران این فیلم را متوقف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
9
كارگردان و تهيه كننده و همه را كوفيدين زمين
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین