کد خبر: ۳۷۲۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

اختصاص 37000 میلیارد برای مکانیزاسیون صنعت کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در سه سال گذشته 37 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافته که 12 هزار میلیارد ریال آن مربوط به امسال است.
آفتاب‌‌نیوز :
کامبیز عباسی روز دوشنبه در نشستی خبری با تشریح وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی افزود: در ابتدای دولت یازدهم و در نیمه اول سال 1393 بیشتر کارخانجات تولیدکننده تجهیزات کشاورزی دچار رکود بودند.

وی افزود: پس از استقرار دولت یازدهم ستادی در وزارت جهادکشاورزی به ریاست وزیر جهادکشاورزی با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تشکیل شد.

عباسی به تدوین برنامه جامع 12 ساله برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تفاهمی نیز با بانک کشاورزی برای راه اندازی خطوط اعتباری این بخش صورت گرفت.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: نخستین خط اعتباری به مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی راه اندازی شد که 95 درصد آن به طور کامل جذب شد. 

دومین خط اعتباری به مبلغ 8 هزار میلیارد ریال و سومین خط اعتباری نیز به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در سال 1394 راه اندازی شد که 71 درصد از منابع آن جذب شد.

عباسی با بیان این که برای امسال نیز خط اعتباری 12 هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده ، گفت: نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است که بر اساس آن 20 درصد آورده توسط کشاورز تامین و بقیه بصورت تسهیلات پرداخت می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی تا پایان امسال به 1.61 اسب بخار در هر هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که 250 شرکت فعال حدود 380 نوع ماشین آلات و ادوات بخش کشاورزی را تولید می کنند، افزود: پس از اجرای این طرح ها شرکت های فعال در این بخش از رکود خارج شدند.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر بانک کشاورزی در اجرای طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی شد و اضافه کرد: در ابتدای امسال وقفه ای در اجرای این طرح رخ داده که امیدواریم با همکاری این بانک برطرف شود.

عباسی در بخش دیگری از این نشست درباره مکانیزاسیون صنعت برنج کاری گفت: پیش از دولت یازدهم تنها یک هزار و 108 کمباین در بخش برداشت برنج وجود داشت که در سه سال فعالیت دولت یازدهم 3 هزار و 740 دستگاه کمباین جدید اضافه شد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: به این ترتیب با یک رشد 335 درصدی مقدار 241 هزار هکتار به سطح مکانیزه برنج کاری افزوده شد.
وی ادامه داد: با افزوده شدن این تعداد کمباین در بخش برداشت، حدود 60 درصد اراضی شالیزاری کشور مکانیزه شده است.
به گفته عباسی استفاده از ماشین آلات در برنج کاری هزینه ها را تا 60 درصد کاهش و میزان تولید را 10 تا 15 درصد افزایش می دهد.
وی درباره مکانیزاسیون بخش غلات نیز گفت: حدود دو میلیون و صد هزار هکتار به سطح مکانیزاسیون غله کشور افزوده شده است.
وی در ادامه به استاندارد سازی تجهیزات سم پاشی اشاره کرد و گفت: از طریق تفاهم با بانک کشاورزی تنها به ماشین آلات سم پاشی دارای استاندارد ،تسهیلات پرداخت می شود.
وی با بیان این که در سه سال گذشته به بیش از دو هزار سمپاش تراکتوری تسهیلات پرداخت شده است، گفت: با اعطای تسهیلات به این بخش 22 درصد عملیات سم پاشی کشور ارتقا یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
تکرار مکررات
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین