کد خبر: ۳۷۲۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

روستایی که در آن فقط سه ساعت و نیم روزه می گیرند

درحالیکه ماه رمضان امسال به علت طولانی بودن ساعات روز، جز طولانی ترین و خاص ترین ماه های رمضان است، اهالی روستایی در کشور عمان فقط سه ساعت در طول روز نور خورشید را می بینند.
آفتاب‌‌نیوز :
درحالیکه ماه رمضان امسال به علت طولانی بودن ساعات روز، جز طولانی ترین و خاص ترین ماه های رمضان است، اهالی روستایی در کشور عمان فقط سه ساعت در طول روز نور خورشید را می بینند.
 به نقل از روزنامه سعودی "المرصد"، روستای " وکان" در عمان در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا در دره مستل در استان نخل در جنوب الباطنه و درفاصله 150 کیلومتری مسقط (پایتخت عمان) واقع شده است و اهالی این روستا در روز فقط سه ساعت و نیم روزه می گیرند.

راه منتهی به این روستا از چند دره می گذرد و برای رفتن به این روستا باید از خودروهای شاسی بلند استفاده کرد.

آب و هوای این منطقه معتدل است و در تابستان هوایی گرم و در زمستان هوایی سرد دارد، خورشید دراین شهرساعت یازده صبح طلوع می کند و ساعت دو و نیم ظهر به وقت عمان غروب می کند، یعنی دراین شهر فقط سه ساعت و نیم روز است.

خاک این روستا حاصلخیز بوده و درآن مزارع پله ای وجود دارد و درختان میوه زیادی مانند انگور، انار و زردآلو درآن فراوان است.

در ورودی روستای وکان، مرکزی برای اطلاع رسانی و استقبال از گردشگران وجود دارد و جاده ای به مسافت هزار و 100 کیلومتر هست که اطراف ان با دیوار محافظت شده است و مناطقی برای خدمت رسانی و جاهایی برای نشستن وجود دارد و مرکزی نیز به عنوان استراحتگاه هست که بر روستا و مزارع پله ای مشرف است.

این روستا با طبیعت دیدنی خود همچنین دارای یک مسیر کوهستانی مختص به دوستداران ورزش پیاده روی است که روستا را به "الجبل الاخضر" (کوه سبز) وصل می کند.
منبع : العالم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
برادران گرامی طول روز بر اساس فاصله ما از خط استوا است یا به عبارت دیگر در عرض جغرافیایی مشابه طول روز برابر است گفته بالا نمی تواند صحت داشته باشد اما این ده می تواند در سایه کوه قرار گیرد ولی روزه ؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین