کد خبر: ۳۷۲۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
از سوی فراکسیون‌های پارلمانی عراق مطرح شد

درخواست برای اخراج سفیر عربستان

فراکسیون‌های پارلمانی عراق از دولت این کشور خواستند تا سفیر عربستان در بغداد را اخراج کند. این درخواست در پی مداخله‌های وی در امور داخلی عراق و تلاش‌هایش برای فتنه انگیزی میان گروه‌های مختلف عراقی مطرح شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کامل الزیدی، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون گفت: ثامر السبهان، سفیر عربستان در عراق چندین مرتبه خط قرمزها را پشت سر گذاشته است و او بسیار در امور داخلی عراق مداخله می‌کند و ما از وزارت خارجه می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر او را بیرون کند.

فراکسیون پارلمانی بدر نیز از دولت عراق خواست تا السبهان را به دلیل مداخله آشکارش در امور داخلی عراق که با هدف برهم زدن بافت ملی و فتنه انگیزی صورت می‌گیرد، شخصی نامطلوب اعلام کند.

این فراکسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: السبهان فراموش کرده است که نماینده کشوری است که نه تنها مفهوم دموکراسی را نمی‌داند، بلکه نقطه آغاز اندیشه رادیکالیستی شده است که القاعده و داعش این اندیشه را در پیش گرفته‌اند.

همزمان، حنان الفتلاوی، رئیس فراکسییون اراده نیز از وزارت خارجه خواست تا هشدار نهائی به السبهان بدهد تا از اظهارات خود دست بردارد.

وزارت خارجه عراق نیز "از اظهار نظر منفی برخی شخصیت‌های دیپلماتیک" کشورهای منطقه درباره عملیات کنونی نیروهای عراقی در شهر فلوجه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پیروزی‌های اخیر نیروهای عراقی علیه داعش که با حمایت‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است، خشم سفیر سعودی در عراق را برانگیخته و او را به طرح ادعاهای تازه‌ای علیه آن وا داشته است.

پیشتر ثامر السبهان در صفحۀ توییتر خود، ضمن طرح این ادعا که ایران به دنبال ایجاد نزاع میان شیعیان و سنیان است، نوشت: «ایران می خواهد آشوب ایجاد کند و با راه انداختن جنگ شیعه و سنی عرب‌ها را نابود کند. ایران هیچ اعتقادی به عرب‌های شیعه ندارد». او همچنین مدعی شد: «عرب‌های شیعه هم اعتقادی به ایران ندارند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین