کد خبر: ۳۷۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فاز دوم بازسازی تماشاخانه ایرانشهر با ایمن سازی درهای ورودی تماشاخانه و همچنین نصب محافظ صندلی‌های سالن استاد سمندریان، انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
طی ایام تعطیل اجراها سیزدهم تا شانزدهم خرداد، فاز دوم بازسازی تماشاخانه انجام شد.

طی این بازسازی و به منظور حفظ ایمنی مخاطبان و تماشاگران مجموعه، درهای ورودی تماشاخانه طبق استانداردهای سازمان آتش نشانی و مناسب برای خروج اضطراری مخاطبان در شرایط خاص، تعمیر و بازسازی شدند.

همچنین محافظ‌های جایگاه مخاطبان سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز به منظور حفظ ایمنی مخاطبان، نصب شد.

تماشاخانه ایرانشهر در حال حاضر با میزبانی از 4 نمایش «من خیال تو نیستم»، «شکار مرغابی»، «صوراسرافیل» و «بیرون پشت در»، در سالن‌های دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر است.

اعلام سانسهای جدید فیلمهای گروه هنر و تجربه در خانه هنرمندان وسینما هویزه مشهد

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ،سانسهای جدید فیلمهای گروه هنر وتجربه در خانه هنرمندان و سینما هویزه مشهد اعلام شد .

به گزارش روابط عمومی گروه هنر و تجربه ،در ماه مبارک رمضان ،سانسهای 17،19،21و23 به فیلمهای گروه هنر وتجربه در خانه هنرمندان و سینما هویزه مشهد اختصاص خواهد یافت.

«گرگ دختر» و «در پهنه دریا» تا پایان هفته در سنگلج می‌مانند

دو نمایش «گرگ دختر» و «در پهنه دریا» که قرار بود فردا-سه شنبه 18 خرداد- به اجراهای خود در تماشاخانه سنگلج پایان دهند تا روز جمعه 21 خردادماه به اجراهای خود ادامه خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج،دو نمایش «گرگ دختر» و «بر پهنه دریا» که اجرای خود را از روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند در راستای حمایت از نمایش های منتخب هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی- سنتی تا روز جمعه21خرداد پذیرای مخاطبان در تماشاخانه سنگلج خواهند بود.

نمایش «گرگ دختر» به نویسندگی و کارگردانی «عباس عبدا... زاده» یک کمدی- تراژدی عاشقانه با زمینه واقعی از سرزمین مازندران است که در طول اجراهای خود در تماشاخانه سنگلج مورد اقبال تماشاگران و هنرمندان تئاتر قرار گرفته است. این نمایش تا جمعه 21 خرداد هر شب ساعت 18 به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش«بر پهنه دریا» به نویسندگی و کارگردانی«شهرام مسعودی» با نگاهی به نمایشنامه‌ای به همین نام اثر «اسلاومیر مروژک» نوشته شده است به شیوه نمایش های «تخت حوضی» اجرا شده است که با استقبال منتقدان تئاتر و مخاطبان علاقمند به نمایش های شادی آور ایرانی رو به رو شده است.

نمایش«بر پهنه دریا» با شروع ماه مبارک رمضان تا جمعه 21 خرداد هر شب ساعت 21 پذیرای مخاطبان خواهد بود.

نمایش «حرف، حرف، حرف و...» با حضور هنرمندان سینما و تئاتر در تالار ناصرخسرو افتتاح شد

نمایش «حرف، حرف، حرف؛ فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد؛ گونه‌های مرگ تروتسکی»، به کارگردانی علیرضا طاهری، شب گذشته 16خرداد در تالار ناصر خسرو افتتاح شد.

افتتاحیه این نمایش با حضور پرویز پور حسینی و اصغر همت (از پیشکسوتان سینما و تئاتر)، منوچهر والی زاده (پیشکسوت عرصه دوبلاژ و رادیو) و علیرضا شفقی نژاد (رهبر کر و رهبر ارکستر ایرانی) در تالار ناصر خسرو برگزار شد.

متن این سه نمایش از مجموعه‌ای به اسم « All in the timing» نوشتۀ دیوید آیوز و ترجمۀ محمدحسن کیازند انتخاب شدند.

«حرف، حرف، حرف» موقعیت سه میمون را نمایش می‌دهد که مجبور شدند تا بی‌نهایت تایپ کنند که نمایشنامۀ «هملت» را بنویسند، بدون آن‌که بدانند هملت چیست. «فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد» برخورد فیلیپ گلس، آهنگساز مینیمال قرن بیست، با معشوقۀ سابقش در یک نانوایی را نشان می‌دهد. «گونه‌های مرگ تروتسکی» نمایش کابوس مرگ لئون تروتسکی، سیاستمدار بزرگ شوروی سابق، است که با تبر کوهنوردی به او سوء‌قصد شده است.

نمایش «حرف، حرف، حرف؛ فیلیپ گلس قرص نانی می‌خورد؛ گونه‌های مرگ تروتسکی» از تاریخ 16 خرداد تا 4 تیر، در ساعت 19:30 در تالار ناصرخسرو واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان 16 آذر، جنب تالار مولوی اجرا خواهد شد.

«قارتال» در فرهنگسرای بهمن اکران و نقد می‌شود

فیلم «قارتال» به نویسندگی و کارگردانی بهروز اسداللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفیان، باحضور عوامل فیلم اکران و نقد می شود.

نشست تخصصی اکران و نقد فیلم «قارتال» عصر روز دوشنبه 17 خرداد از ساعت 17 باحضور محرم زینال زاده(بازیگر)، محمد رضا شریفیان(تهیه کننده) و دکتر حسن ریاضی(روزنامه نگار و منتقد) در نخستین فرهنگسرای پایتخت برگزار می‌شود.

این فیلم روایت تراژدی یک شاعر آذربایجانی است که در آن بازیگرانی همچون محرم زینالزاده، سعید یعقوبلو، رعنا خطامی، میعاد راشدی و لیدا عظیم زاده به ایفای نقش پرداختند.

شبکه همکاری های فرهنگسرای بهمن با مشارکت کانون فیلم مستند بهمن به سرپرستی مهیار پیشانی راد این برنامه را اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری و عزت ملی از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین