کد خبر: ۳۷۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

داورزنی: قول می‌دهم در المپیک باعث افتخار شویم

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه ماموریت سنگینی پیش روی والیبال ایران قرار دارد، تاکید کرد: قول می‌دهم در رقابت‌های المپیک و لیگ جهانی بار دیگر برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا داورزنی در نشست دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور با ورزشکاران و فدراسیون‌های المپیکی، اظهار کرد: اتفاقی که در والیبال رخ داد بر اساس یک فرآیند و استراتژی بلندمدت بود که از سال 2006 آغاز شد. ابتدا هدفمان قهرمانی در آسیا، سپس حضور در لیگ جهانی و موفقیت در مسابقات جهانی بود. ما در سال 2006 در رده بیست و هفتم جهان بودیم، سپس به هفدهم رسیدیم، در ادامه در رتبه 12 و 11 قرار گرفتیم و الان نیز جزو هشت تیم برتر دنیا هستیم.

رییس فدراسیون والیبال افزود: بر اساس برنامه‌ای که از قبل تدوین شده گام به گام رو به جلو حرکت کردیم و خوشبختانه مجموعه دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از ما داشتند. استراتژی فدراسیون نیز همواره بر اساس خودکفایی بوده و موفق شدیم منابع مالی برای حمایت از والیبال را جذب کنیم.

وی با اشاره به حضور تیم جوانان والیبال در این مراسم، گفت: تیم جوانان پشتوانه ما در المپیک 2020 خواهد بود. این تیم در رده نوجوانان موفق به کسب عنوان سومی جهان شد و مطمئن هستم این والیبالیست‌ها با انگیزه و تلاشی که دارند جانشینان خوبی برای تیم فعلی می شوند. ما ماموریت سنگینی در پیش داریم و این ماموریت ماندن در بین برترین‌ تیم‌های دنیاست که مطمئنم با وجود این استعدادها و برنامه‌ریزی که فدراسیون در این زمینه انجام می‌دهد دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، داورزنی با اشاره به موفقیت تیم ایران در رقابت‌های ژاپن و صعود به المپیک برای نخستین بار، گفت: با هنرنمایی ورزشکاران کشورمان توانستیم مقابل قدرت‌های دنیا در ژاپن به برتری برسیم و از هفت بازی، شش بازی را پیروز از زمین خارج شویم که تا به حال این موضوع در هیچ تورنمنتی انجام نگرفته است. این موفقیت بازتاب زیادی در فدراسیون جهانی والیبال داشت و از این موضوع به عنوان یک اتفاق بزرگ یاد کردند. والیبال به عنوان نماد عزت ملی و توانمندی جوانان میهن‌مان به منصه ظهور رسید و به همه دنیا نشان داد علیرغم همه محدودیت‌هایی که طی این چندین ساله برای کشورمان به وجود آوردند جوانان ما می‌توانند با تکیه بر توانایی‌های خود افتخارآفرین باشند.

رییس فدراسیون والیبال در پایان با بیان اینکه هدف والیبالیست‌های ایران کسب افتخاری دیگر در رقابت‌های المپیک است، گفت: قول می‌دهم با قدرت در لیگ جهانی و المپیک شرکت کنیم و باعث افتخار کشور و مردم عزیزمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین