کد خبر: ۳۷۳۰۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی: از اتفاقات شورای شهر تبریز ناراحتیم

مدیر کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، مهمترین اولویت اداره کل اطلاعات استان در راستای سالم سازی محیط اداری است و در این مسیر، هیچ گونه اغماض و چشم پوشی وجود نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز با بیان اینکه رسانه‌ها، نقش بسیار مهمی در آگاه سازی مردم دارند افزود: فعالیت رسانه‌های ارتباط جمعی، مطبوعات و پرداختن به موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و ... می تواند تاثیرات بسیار خوبی در راستای کاهش مشکلات داشته و زمینه را برای توسعه و پیشرفت استان بیش از پیش فراهم کند.

وی با اشاره به مسایل اخیر شورای شهر تبریز مبنی بر دستگیری تعدادی از اعضاء شورا و مدیران بدنه شهرداری تبریز، ادامه داد: از اتفاقات اخیر پیش آمده در این خصوص ناراحت شدیم، ولی مطابق با قانون، باید در راستای سالم سازی محیط اداری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، با چنین افرادی به صورت قانونی برخورد کنیم.

وی با انتقاد از رسانه‌ای شدن موضوعات مربوط به شورای شهر تبریز قبل از صدور احکام قطعی و با بیان اینکه آبروی افراد محترم است تصریح کرد: از بین یک هزار و 500 کارمند بدنه شهرداری، تنها 30 نفر دستگیر و یا دعوت به ارائه توضیحات لازم شده‌اند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: مسایل پیش آمده نباید باعث شود که خدمات ارزنده مجموعه شواری اسلامی شهر و شهرداری تبریز را زیر سوال ببریم.

وی با بیان اینکه بدنه شهرداری تبریز از مدت‌های پیش دچار آلودگی مالی و اقتصادی شده بود، عنوان کرد: حتی برخی از اعضاء شورا و یا مدیران پرونده‌هایی در دادگاه داشته‌اند. ما نیز قصد نداریم که موضوعات مربوط به این پرونده را در جایی خاتمه دهیم ، تا جایی که تخلفی باشد و مصلحت استان ایجاب کند.

به گفته وی، شهرداری تبریز همکاری خوبی با اداره کل اطلاعات استان داشته و مصمم به برخورد دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با متخلفین مالی و اقتصادی بوده و است.

وی همچنین اعلام کرد که بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت‌های نظارتی اداره کل اطلاعات استان نسبت به تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به همکاری و تلاش‌های شبانه روزی دستگاه قضایی استان در راستای دستگیری‌های اخیر شورای شهر تبریز گفت: هماهنگی و انسجام فی ما بین تمامی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باعث شده که مبارزه با فساد اداری با تلاش هرچه بهتر این دستگاه‌ها و با حمایت ویژه مدیریت استان استمرار یابد. اداره کل اطلاعات استان اگر در برخی پروژه‌های شهری ورود پیدا نمی‌کرد، احتمال تخلفات سنگین مالی وجود داشت.

به گفته این مقام مسئول، تعدادی از پرونده‌های مرتبط با موضوع شورای اسلامی و شهرداری تبریز، آماده رسیدگی هستند و تعدادی از نفرات دستگیر شده نیز با قید وثیقه آزاد شده‌اند و تمامی مسئولین استانی و حتی کشوری از اینکه سرمایه‌های انسانی خود را با چنین تخلفاتی از دست می‌دهند، متاسفند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی، در بخشی از سخنان خود گفت: ای کاش ساختار اداری تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها به شکلی باشد که امکان انجام تخلف وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه دولت الکترونیک و انجام خدمات دولتی به صورت الکترونیکی افزود: روش‌های این چنینی نقش مهمی در کاهش تخلفات اداری و افزایش و سهولت نظارت داشته و مانع بروز تخلفات گسترده به ویژه تخلفات مالی می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار اتباع خارجی که قصد خروج غیر قانونی از مرزهای استان را داشته‌اند نیز با پرهیز از ارائه آمار عددی، تصریح کرد: در اواخر سال گذشته تعداد اتباع خارجی غیر مجاز از شرق به غرب افزایش یافت.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی در همین راستا ادامه داد: در سایه تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و ... تمامی افرادی که به صورت غیر قانونی قصد خروج از مرزهای استان را داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا،به گفته وی هدف تمامی این افراد، ملحق شدن به گروهک‌های تروریستی همچون داعش نبود و تعداد بسیار زیادی از آنان نیز با اهدافی همچون مهاجرت غیر قانونی، اشتغال و ... قصد خروج غیرقانونی از طریق مرزهای این استان را داشتند.

وی گفت: تعدادی تبعه خارجی که قصد ملحق شدن به گروهک‌های تروریستی و تکفیری را ‌داشتند، در سال‌جاری دستگیر شده‌‍‌اند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هیچ یک از گروهک‌های تروریستی تا امروز موفق به اجرای عملیات تروریستی در استان نشده‌اند. گروهک‌های تروریستی علاقه دارند که با ایجاد کوچکترین حرکت تروریستی در کشور، فضای ایران اسلامی را نیز ناامن جلوه دهند در حالی که تا به امروز موفق به اجرای این هدف نشده و اهداف شوم خود را با نابودی خود به گور خواهند برد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از استان‌های بسیار امن کشور محسوب می‌شود، گفت: همگرایی بین تمامی دستگاه‌های مربوطه همچون استانداری، شورای تامین، اداره کل اطلاعات وجود دارد و همچنین وجود مردمی با بصیرت و ولایتمدار در استان از دیگر شاخصه‌های دخیل در امر امنیت استان محسوب می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
0
گزارشهای سازمان بازرسی نادیده گرفته میشه و متخلف هر روز گستاختر از روز قبل به تخلفاتش ادامه میده، مثل شرکت توزیع برق استان اردبیل که با توجه به بررسیهای چندین ماهه اسناد و مدارک، و مشخص شدن تخلفات ، هیچگونه اقدامی در جهت برخورد با متخلفین صورت نگرفته است.
حسین
|
United States of America
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
2
سلام.دست مریزاد درود برهمه شما خدا همیشه وهمه جانگهدار تان باد .انشاا..
اسماعیلی
|
Germany
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
1
از اداره کل اطلاعات استان سپاسگزاریم. هیچ خلافکاری در هر پست و مقامی نباید احساس امنیت کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین