کد خبر: ۳۷۳۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

محبی‌نیا: پزشکیان در مجلس بود، مطهری نباید رئیس می‌شد/مطهری: مچ گیری نکن!

برخلاف ریاست مسعود پزشکیان، ریاست علی مطهری در مجلس با تذکرات پیاپی نمایندگان روبرو شد.
آفتاب‌‌نیوز : روز گذشته در غياب علي لاريجاني، پزشکيان رياست جلسه مجلس دهم را بر عهده گرفت. امروز هم علي مطهري نايب رئيس دوم مجلس فرصت يافت تا بر کرسي رياست تکيه بزند.

به گزارش خبرآنلاين، در اين زمان جهانبخش محبي‌نيا نماينده مياندوآب قصد داشت تذکري در صحن علني ارائه دهد. او در ابتداي سخنانش گفت که برخي به من تذکر دادند که به دنبال مچ گيري نباشم! اما من اين کار را گناه مي‎دانم و فقط مي‌خواهم که آيين نامه رعايت شود.

به گفته وي، ماده 19 آيين نامه مي گويد که نواب رئيس در غياب رئيس مجلس به ترتيب بايد جايگزين او شوند. محبي‌نيا افزود: از اين رو با توجه به حضور آقاي پزشکيان در مجلس، جلوس شما بر تخت رياست مجلس را نوعي ايراد مي‌دانم.

مطهري هم که اين ماده را مي​خواند، گفت: ظاهرا زماني که آقاي رئيس بنده را براي حضور در اينجا فراخواندند، آقاي پزشکيان در صحن نبودند. بالاخره اين تصميم رئيس مجلس بوده است. شما هم خيلي مچ گيري نکنيد و مته به خشخاش نگذاريد.

احمد مازني نماينده تهران نيز در تذکر ديگري بر لزوم حفظ شان نمايندگان تاکيد کرد و از تماس صداوسيما با خودش خبر داد و گفت: سوالشان درباره عدم استقبال نمايندگان از کميسيون فرهنگي بود و مدعي بودند که نمايندگان به جايگاه فرهنگ کشور بي توجه هستند!

مطهري هم در پاسخ اين موضوع را نقطه ضعفي در مجلس خواند که کميسيون‌هاي فرهنگي و قضايي و شوراها طالب کمتري دارند. نايب رئيس مجلس افزود: با توجه به تاکيد موکد رهبري درباره فرهنگ اسلامي و سخنراني اخيرشان، به دوستان نماينده توصيه مي کنيم که اين کميسيون ها بويژه کميسيون فرهنگي را پر کنند. بسياري از نمايندگان هم سوابق فرهنگي خوبي دارند اما به کميسيون‌هايي رفته‌اند که ربطي به تحصيلات و سوابقشان ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
صندلی ارث پدری که نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین