کد خبر: ۳۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

آتش سوزی و قتل، پایان مثلث عشقی افغان‌ها در تهران

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن و مردی که در آستانه ازدواج اقدام به آتش زدن و قتل هموطن افغان خود در منطقه کهریزک کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه امسال فردی از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به کلانتری ۱۷۰ کهریزک به مأموران اعلام کرد که برادرش را افراد ناشناسی آتش زده اند و در حال حاضر در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع حریق عمدی و به دستور رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده که برادر قربانی حادثه آتش سوزی عمدی بود پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برادرم به نام ناصر ۳۷ ساله که پیمانکار ساختمانی است، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه بنا بر اظهارات خودش برای گرفتن طلب مالی با یک پرشیا سفید رنگ از خانه خارج شد. در ساعت ۴ بامداد روز ۲۹ اردیبهشت از طریق تماس بیمارستان اطلاع پیدا کردم که برادرم به علت سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شده و زمانیکه به بیمارستان رسیدیم، صاحب یک دکه روزنامه فروشی در جاده قدیم قم - که برادرم خودش را با حالت سوختگی شدید را به آنجا رسانده بود - گفت که برادرم پیش از انتقال به بیمارستان به او گفته که یک زن و شوهر جوانِ افغان او را آتش زده اند.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل اتاقک روزنامه فروشی در جاده قدیم قم، به تحقیق از صاحب روزنامه فروشی پرداختند، این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در اتاقک روزنامه فروشی نشسته بودم که ناگهان متوجه صدای کمک خواستن فردی شدم، پس از بیرون آمدن از روزنامه فروشی، ناگهان فردی را مشاهده کردم که به شدت دچار سوختگی شده بود، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و در این فاصله سعی کردم که تا حد امکان به این شخص کمک کنم. در فاصله زمانی رسیدن اورژانس، این شخص در اظهاراتی کوتاه گفت که زن و شوهری افغان که در منطقه باقرآباد زندگی می کنند وی را آتش زدند. پس از آن، با رسیدن اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، از طریق بیمارستان به کارآگاهان اطلاع داده شد که با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت سوختگی که ۷۰ درصد بود، قربانی حادثه حریق عمدی فوت کرده است.  در ادامه رسیدگی، پرونده با موضوع حریق عمدی منجر به جنایت تشکیل و پرونده کماکان به دستور رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کهریزک در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ باقی ماند.

همزمان با حضور کارآگاهان پایگاه نهم در محل وقوع حادثه در جاده قدیم قم، خودروی سوخته شده ای در چند صد متری محل اتاقک روزنامه فروشی کشف شد که با بررسی ارکان هویتی خودرو مشخص شد که خودرو متعلق به مقتول پرونده است که به صورت کامل سوخته.

در شرایطی که کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هیچگونه اطلاعات دقیقی در خصوص هویت عاملان جنایت نداشته و صرفا اظهارات مقتول به روزنامه فروش در اختیارشان قرار داشت، با مراجعه به منطقه باقرآباد و انجام تحقیقات گسترده میدانی و پلیسی سرانجام موفق به شناسایی یک زن و شوهر افغان به نام های عزیز متولد ۱۳۶۶ و سمیه متولد ۱۳۷۲ شدند که به صورت ناگهانی ناپدید شده بودند.

بنابر اظهارات اهالی محل قرار بود تا در چند روز دیگر مراسم ازدواج این دو برگزار شود و حتی آنها نسبت به خرید جهیزیه از سوی سمیه و خانواده اش نیز اقدام و محل زندگی شان را آماده کرده بودند.

با شناسایی سمیه و عزیز و احتمال انجام جنایت توسط آنها، دستگیری هر دو نفر آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۲۲:۳۰ دهم خردادماه و در حالیکه عزیز و سمیه برای برداشتن اسناد و مدارک شناسایی و ... به محل سکونتشان در منطقه باقرآباد - محدوده خیابان پوردارایی مراجعه کرده بودند، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی که این محل را تحت مراقبت های شبانه روزی و نامحسوس قرار داده بودند آنها را دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

پس از گذشت چند روز از زمان دستگیری زن و شوهر جوان، سرانجام سمیه لب به اعتراف گشود و به همدستی با همسرش برای ارتکاب جنایت آتشین اعتراف کرد و گفت : چندی پیش و از طریق تعدادی از دوستان و بستگان خود، با مقتول که از لحاظ مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار داشت آشنا شدم تا از وی برای تهیه جهیزیه کمک بگیرم، مقتول مبلغ ۲۰ میلیون تومان نیز کمک کرد و توانستیم تا قسمتی از وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنیم.

سمیه در خصوص شب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از کمک ۲۰ میلیون تومانی مقتول، ناگهان وی به صورت غافلگیرانه ای به من پیشنهاد ازدواج کرد و عنوان کرد که قصد ازدواج با مرا دارد و بر این موضوع نیز پافشاری می کرد درحالیکه من همسرم را دوست داشتم و قصد ازدواج با کسی دیگر را نداشتم. زمانیکه اصرار و پافشاری مقتول برای ازدواج ادامه پیدا کرد، به ناچار موضوع را با همسرم در میان گذاشتم تا شاید بتوانیم مبلغ ۲۰ میلیون تومان را تهیه و به مقتول بازگردانیم تا مقتول از زندگیمان خارج شود، همسرم از من خواست تا با مقتول قرار ملاقات بگذارم و من نیز با مقتول در منطقه کهریزک قرار ملاقات گذاشتم. با موتورسیکلت همسرم به محل قرار رفتیم و زمانی که همسرم با مقتول روبه رو شد، ناگهان آنها با یکدیگر درگیر شدند که در این زمان همسرم با بنزینی که از داخل باک موتور تهیه کرده بود، اقدام به آتش زدن مقتول کرد و در ادامه با مابقی بنزین نیز ماشین مقتول را به آتش کشید و در حالیکه تصور می کردیم مقتول در همانجا فوت کرده، از محل متواری شدیم.

عزیز نیز پس از اطلاع از اعترافات صریح همسرش، صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: پس از آتش زدن مقتول و ماشینش، مدتی از محل سکونتمان متواری شدیم؛ طی این مدت، مدتی در کرج و مدتی را در ورامین سپری کردیم و سرانجام تصمیم گرفتیم تا از ایران متواری و به افغانستان بازگردیم؛ به تصور اینکه طی این مدت پلیس از مراجعه دوباره ما به محل سکونتمان ناامید خواهد شد به خانه مراجعه کردیم تا وجوه نقد داخل خانه و همچنین مدارک شناسایی خود را برداشته تا بتوانیم از کشور متواری شویم که در همانجا دستگیر شدیم.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ایجاد حریق عمدی منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر دو متهم برای ادامه تحقیقات و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین