کد خبر: ۳۷۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

دیپلمات پیشین انگلیس: آمریکا برای خلاصی از بشار اسد از القاعده حمایت می کند

سفیر پیشین انگلیس در دمشق روز سه شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا برای خلاصی یافتن از بشار اسد، رییس جمهور سوریه، به نحو موثری از گروه تروریستی القاعده حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبکه تلویزیون راشا تودی روسیه، پیتر فورد، سفیر پیشین انگلیس در سوریه گفت: آمریکا آمادگی دارد تا با اتحاد با القاعده به عنوان دشمن اصلی خود، از این گروه تروریستی برای ساقط کردن بشار اسد، رییس جمهور سوریه سود ببرد.

وی در مصاحبه با راشاتودی با اشاره به درخواست آمریکا از روسیه برای هدف قرارندادن مواضع جبهه النصره در سوریه گفت: آمریکا به نحو موثری در کنار گروه های افراطی وابسته به القاعده از جمله جبهه النصره قرار گرفته است تا با حمایت از آنها، به هر نحو ممکن از رییس جمهور سوریه خلاصی یابد.

فورد این درخواست واشنگتن از مسکو را به نوعی حمایت آمریکا از مواضع گروه های میانه رو تلقی کرد که با در همین منطقه با جبهه النصره در یک جا هستند و افزود: در واقع این درخواست واشنگتن، آمریکا را به سوی ائتلاف با دشمن اصلی همه نیروهای معارض در سوریه، یعنی جبهه النصره و در نتیجه از دست دادن رقابت اخلاقی و عملی در سوریه سوق می دهد.

وی با غیرمنطقی خواندن این اقدام آمریکا، از این قبیل تلاش ها برای خلاص شدن از دست دولت بشار اسد در سوریه به شدت انتقاد کرد و ضمن درخواست از واشنگتن برای کنار گذاشتن این سیاست، ابراز امیدواری کرد که این سیاستی موقت باشد و آنها (آمریکایی ها) هرچه روزدتر از آن دست بردارند.

سفیر پیشین انگلیس در دمشق همچنین وی ضمن تقبیح سیاست آمریکا برای حمایت از این گروه های تروریستی، تلاش های آمریکا برای تغییر رژیم در سوریه را به همان میزان غیرمنطقی و بی فایده دانست که پیشتر رژیم های سیاسی در عراق و لیبی را تغییر داده بود.

فورد تاکید کرد: هیچ تمایزی میان گروه تروریستی مسلح جبهه النصره وابسته به القاعده که در نزدیکی روستای 'الزهرا' در شمال حلب مستقر است، با جیش الفتح، احرار الشام و جیش الاسلام که کشورهای غربی و آمریکا آنها را به عنوان نیروهای میانه سوریه می شناسند وجود ندارد، چرا که همه آنها به لحاظ ایدئولوژیکی و روش های عملی قتل عام های قومی شبیه به هم هستند و فقط در تاکتیک های رزمی متفاوتند و می خواهند نظام سیاسی سکولار بشار اسد کنار برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین