کد خبر: ۳۷۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

فیلم ایرانی نامزد سه جایزه از جشنواره شانگهای شد

فیلم «سویوق» نامزد کسب سه جایزه در بخش استعدادهای جدید آسیایی جشنواره فیلم شانگهای چین شد.
آفتاب‌‌نیوز : فهرست فیلم‌های حاضر در نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای چین در حالی اعلام شد که فیلم «سویوق» نخستین ساخته بهرام و بهمن ارک در بخش استعدادهای جدید آسیایی به روی پرده خواهد رفت و نامزد کسب جایزه در سه رشته بهترین فیلمبرداری (حمید مهرافروز)، بهترین بازیگر زن (نسرین مرادی) و بهترین بازیگر مرد (صدرا دانشور) است.

به گزارش ایسنا، همچنین طبق اعلام پیشین، امسال فیلم «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی و اصلی جشنواره است و برای کسب جایزه جام طلایی بهترین فیلم با آثار از کشورهای چین، فنلاند، لهستان، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، ژاپن و آلمان رقابت خواهد کرد.

امسال «امیر کاستاریکا»، کارگردان نامدار صربستانی که از معدود کارگردانان سینمای جهان با دو جایزه نخل طلای کن است، در راس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم شانگهای چین 2016 برای اعطای جایزه «جام طلایی» این رویداد سینمایی قرار دارد.

همچنین سه فیلم ایرانی «لانتوری» رضا درمیشیان، «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی و «مردی که اسب شد» به کارگردانی امیرحسین ثقفی نیز در بخش پانورامای جشنواره فیلم شانگهای چین  که پخش‌کننده بین‌المللی آن محمد اطبایی است، به روی پرده خواهند رفت.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای که از مهم‌ترین جشنواره‌های آسیا و از جشنواره‌های درجه الف جهان محسوب می‌شود، از تاریخ 11 تا 19 ژوئن (22 تا 30 خرداد) در چین برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین