کد خبر: ۳۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

مخالفت سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خزر

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که محیط زیست این استان به دلیل تهدید تنوع زیست محیطی ، خشک شدن تالاب بین المللی میانکاله و کاهش سطح آب دریای خزر مخالف انتقال آب این دریاست.
آفتاب‌‌نیوز : «ناصر مهردادی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : این کار از لحاظ اقتصادی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا،‌ وی گفت: تامین یک مترمکعب آب شرب از دریای خزر 10 هزار تومان هزینه دارد که 10 برابر هزینه تامین آب شرب از سایر منابع آبی است.
مهردادی از بین رفتن برخی از اراضی جنگلی نایاب در مسیر انتقال را هم از دیگر علت های مخالفت محیط زیست مازندران با این طرح دانست.

مدیرکل محیط زیست مازندران همچنین از پیشنهاد استان برای ایجاد پارک ملی خبر داد و گفت که این پیشنهاد به تائید سازمان محیط ربست کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت تصویب این پیشنهاد در شورای عالی محیط زیست ، این پارک در استان مازندران ایجاد می شود.

مهردادی محل پیشنهادی برای پارک جنگلی ملی مازندران را منطقه پناهگاه حیات وحش دودانگه ، چهاردانگه و بخشی از منطقه جنگلی کیاسر معرفی کرد.

وی گفت : وجود مزیت هایی مانند تنوع زیستی با 227 گونه گیاهی ، 24 گونه پستانداران ، 11 گونه خزندگان و 48گونه پرنده نایاب ، ایجاد پارک جنگلی ملی در این منطقه را توجیه پذیر می کند.
او افزود : 22 درصد از اراضی استان برابر با حدود 507 هکتار مناطق زیست محیطی است که مزیت مناسبی برای استان به شمار می رود.

مدیرکل محیط زیست مازندران ایجاد پارک ملی در استان را از شاخص های توجه دولت تدبیر و امید به محیط زیست در این خطه دانست .

وی همچنین این تصور را که محیط زیست مانع توسعه مازندران شده است ، رد کرد و گفت که سال گذشته برای یکهزار و 855 واحد مجوز بهره برداری و پنج هزار مورد مجوز زیست محیطی صادر شد که از همراهی محیط زیست با توسعه نشان دارد.

مهردادی گفت: برخی مدیران و دستگاهها کم کاری خودشان را پای محیط زیست می نویسند و با طرح توسعه استانی به دنبال ایجاد فشار به محبط زیست برای استقرار واحدهای صنعتی منسوخ استان های دیگر در مازندران هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین