کد خبر: ۳۷۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۵

«بارکد» راه «سنتوری» را نمی‎رود/ صدای خواننده رپ حذف شد

شنیده ها حکایت از این دارد که عوامل فیلم بارکد به دلیل آن که اکران این فیلم با تاخیر مواجه نشود و سرنوشت تلخی که برای سنتوری رخ داد پس از سالها تکرار نشود به اکران این فیلم با حذف صدای یاس تن داده اند و پس از مقاومت ها و مذاکرات فراوان این موضوع را پذیرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز : 10 سال قبل، آن زمان که داریوش مهرجویی فیلم جدیدش با نام سنتوری را ساخت، در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر با استقبال پرشور تماشاگران مواجه شد و بهرام رادان برای آن فیلم سیمرغ بهترین بازیگر مرد گرفت، کمتر کسی تصور می کرد تنها به فاصله دو روز به اکران عمومی فیلم در حالی که تبلیغات فراوانی برای نمایش عمومی آن در نظر گرفته شده بود، مُهر توقیف، از سوی وزیر ارشاد وقت به فیلم بخورد.

به گزارش عصرایران، بهرام رادان بعدها گفته بود: «غم فیلم سنتوری باعث مرگ فرامرز فرازمند، تهیه‌کننده این فیلم شد،در حالی که نسخه بدون سانسور سنتوری را مردم در خانه‌های خود دیدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.»

«بارکد» راه «سنتوری» را نمی‎رود/ صدای خواننده رپ حذف شد

اما فیلم سنتوری در آن سال ها سکوی پرتاب و شهرت یک نفر شد. آن هم شخصی که صدایش سایه ی سنگینی روی فیلم انداخته بود و یکی از دلایل اقبال مردم به سنتوری بود. محسن چاوشی که پیش از آن آثارش به صورت غیر مجاز و اصطلاحا زیرزمینی منتشر شده بود با سنتوری توانست مقدمات کسب مجوز برای آلبوم رسمی اش را فراهم کند.

در آن زمان داریوش مهرجویی در نهایت برای اکران سنتوری حتی به حذف صدای چاوشی تن داده بود اما توقیف تنها واژه ای بود که به گوش می رسید. پس از سالها آن طور که بهرام رادان در اینستاگرامش نوشته، مصطفی کیایی، تهیه کننده و کارگردان بارکد نگران اكران چهارشنبه فیلم به خاطر صداي ياس است.

این مساله در حالی تبدیل به نگرانی عوامل این فیلم شده است که بارکد با صدای یاسر بختیاری با نام هنری یاس، خواننده مطرح موسیقی رپ در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر بارها به نمایش درآمد؛ نکته ی دیگر این که علی جنتی ، وزیر ارشاد با این که بارکد را دیده و مشکلی با محتوایش ندارد، اطلاعاتی در مورد موسیقی فیلم نداشته و وقتی خبرنگاران از او سوال می کنند می گوید اصلا به این موضوع دقت نکرده و باید مجدد بررسی کند. این سخن وزیر نگرانی ها را در این مورد تشدید کرد و در حالی که قرار است از امروز بارکد به طور رسمی به اکران سینماها اضافه شود تکلیف تیتراژ پایانی فیلم که برای کارگردانش بسیار مهم است مشخص نیست.

این در حالی است که ایوبی، رییس سازمان سینمایی عصر سه شنبه 18 خرداد در این مورد گفته بود: «طبق آخرین خبری که از معاونت ارزشیابی و نظارت گرفتم، پیش از این اصلاحاتی به فیلم وارد شده بود که موسیقی فیلم هم جزو همین اصلاحات بود و طبق آخرین تصمیمی که گرفته شده صدای این خواننده پخش نمی‌شود.»

شنیده ها حکایت از این دارد که عوامل فیلم بارکد به دلیل آن که اکران این فیلم با تاخیر مواجه نشود و سرنوشت تلخی که برای سنتوری رخ داد پس از سالها تکرار نشود به اکران این فیلم با حذف صدای یاس تن داده اند و پس از مقاومت ها و مذاکرات فراوان این موضوع را پذیرفته اند. بلیت فروشی اینترنتی بارکد نیز آغاز شده است و این موضوع خود دلیلی است بر این مساله که فیلم مشکلی برای اکران نخواهد داشت و این یعنی موانع اکران ان برطرف شده است. موانعی که صدای یاس مهمترین آن بود.

 این در حالی است که بهرام رادان روز گذشته گفته بود: «ياسر، رفيق عزيزم هم خوب مي داند كه براى شنيده شدن صدايش در سالن هاي سينما تمام سعى مان را كرده ايم و مي كنيم.»؛ تلاش هایی که ظاهرا نتیجه ای نداشته است.

فیلم سینمایی «بارکد» پنجمین ساخته مصطفی کیایی است که در آن بهرام رادان، رضا کیانیان، پژمان بازغی، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی، رضا شریفی نژاد و... به ایفای نقش می پردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین