کد خبر: ۳۷۳۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

لغو جلسه پزشکیان با روسای شعب برای تعیین‌تکلیف کمیسیون‌ها/ حضور ظریف و حجتی در مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: جلسه امروز نایب رئیس مجلس با روسای شعب برای تعیین‌تکلیف کمیسیون‌های تخصصی به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه لغو شد.
آفتاب‌‌نیوز : بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد دستور جلسه هفته آینده مجلس گفت که قرار است وزرای خارجه و کشاورزی در صحن علنی حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: قرار بود امروز آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس جلسه‌ای با روسای شعب برای تعیین‌تکلیف ترکیب کمیسیون‌های تخصصی داشته باشند که این جلسه به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه لغو و به روز یکشنبه بعد از جلسه علنی مجلس موکول شد تا انشاءالله یکشنبه هفته آینده ترکیب کمیسیون‌ها نهایی شود.

نعمتی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق آیین‌نامه سقف تعداد نمایندگان در هر کمیسیون 23 نفر است اگر کمیسیون مازاد بر این تعداد متقاضی داشته باشد در نهایت توسط روسای شعب با رای منفی ترکیب کمیسیون نهایی می‌شود اما ما به دنبال آن هستیم که این اتفاق با مذاکره رخ دهد و نمایندگان در تمامی کمیسیون‌ها تقسیم شود.

 سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه در مورد مهمانان جلسات علنی هفته آینده مجلس گفت: مجلس در نظر دارد هفته آینده ضمن پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی، نگاهی به برجام و آخرین تحولات آن داشته باشد از این رو هفته آینده از حجتی و ظریف وزرای جهاد کشاورزی و امور خارجه دعوت به عمل آورده است.

 نعمتی در مورد آخرین وضعیت و رایزنی‌های انجام شده درخصوص بررسی برنامه ششم در مجلس دهم گفت: نگاه‌های متفاوتی در مجلس در مورد برنامه ششم وجود دارد. برخی از نمایندگان معتقدند دولت باید لایحه برنامه ششم را با تمامی جزئیات به مجلس ارائه کند حال اینکه دولت اصرار دارد با توجه به ارائه لایحه احکام برنامه ششم، تقویم پیوست‌ها به نمایندگان دیگر لزومی به ارائه مجدد لایحه وجود ندارد چون طبق اصل 51 قانون اساسی دولت مسوول تهیه، تنظیم و اجرای برنامه است. نظری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد نقد قرار گرفت و در نهایت رد شد.

 وی در پایان گفت: با توجه به این نظرات قرار شد آقای پزشکیان با آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبتی داشته باشد تا تکلیف بررسی برنامه ششم در مجلس مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین